Ai auzit despre articole SEO? Cu siguranță ai citit despre ele și ai aflat că te pot ajuta să obții mai rapid pozițiile fruntașe în rezultatele Google.
Dar, la ce se referă mai exact aceste articole SEO? Dacă crezi că termenul în sine descrie doar un text foarte bine optimizat în jurul cuvintelor cheie, cunoști doar o parte din adevăr. Și, la fel faci și dacă te gândești la advertorialele care îți aduc backlink-uri valoroase.
Și atunci, ce ar trebui să înțelegi prin aceste articole SEO până la urmă?
Ele descriu, de fapt, un set de texte cu scop de optimizare on-page a website-ului. Pot fi advertoriale și atunci vorbim și despre aspecte de off-page prin atragerea de backlink-uri, dar pot fi și articole de blog sau chiar textele folosite în publicarea unei pagini de tip Întrebări Frecvente.
Iar, în categoria articolelor de blog putem avea mai multe abordări. Aici domeniul este unul destul de vast și permisiv. Practic, blogul oferă oportunități nelimitate pentru publicarea de conținut bine optimizat în jurul cuvintelor cheie de interes.
Ei bine, articolele evergreen sunt și ele articole SEO. Mai mult, ele intră în strategii de optimizare SEO cu rezultate pe termen mediu și lung. Și da, implică chiar și activități periodice de actualizare în vederea reindexării textelor pe cuvinte cheie noi și adaptate la intențiile/nevoile actuale ale publicului țintă.
Hai să vedem cum mai exact te ajută articolele evergreen să obții rezultatele mult dorite.
Ce sunt articolele evergreen
Așa cum le spune numele, ele sunt textele care rămân mereu verzi. Sau, mai exact spus, articolele fără o perioadă de valabilitate.
Ca să înțelegi mai bine o să fac o scurtă comparație.
Dacă, de exemplu, scrii o știre despre lansarea unui nou smartphone te vei referi, printre altele, la o dată exactă din calendar, la un preț și, eventual, la o serie de specificații și locuri de unde dispozitivul poate fi cumpărat.
Prin natura lui acest articol are o perioadă limitată de viață. Utilizatorii vor fi interesați de subiect pentru o perioadă scurtă de timp. Ce înțelegem prin acest lucru? Că toate căutările prin cuvinte cheie legate de lansarea noastră nu vor mai exista după, să zicem, o lună de la terminarea evenimentului.
Așa că, dacă publici știri pe site-ul tău nu te aștepta ca ele să îți aducă un volum constant de trafic. Știrile sunt articole cu termen de expirare.
În schimb un ghid despre cum să rezolvi o problemă software sau hardware pentru un telefon nu va avea o perioadă limitată de valabilitate. Un utilizator va folosi, în medie, telefonul pentru cel puțin 2 ani. După care îl va vinde. Iar device-ul va ajunge la un alt utilizator. Cert este că în toate cazurile va exista interes în ceea ce privește ghidul nostru. În Google vor exista căutări și cuvinte cheie asociate, toate ducând și către articolul nostru evergreen.
Înțelegi mai bine acum despre ce este vorba?
De ce să publici articole evergreen
Publică articole evergreen pentru a-ți ușura munca.
Dacă în cazul știrilor trebuie să publici zilnic conținut în paginile blogului tău, ghidurile îți vor aduce trafic în mod constant fără să depui un prea mare efort.
Așadar, găsește subiecte care nu își pierd valabilitatea. Și care rămân în atenția și în interesul publicului tău țintă pentru mai mult timp.
Desigur, articolele tale evergreen trebuie să fie bine scrise din punct de vedere SEO. Ca să ajungă în primele rezultate Google ele trebuie optimizate în jurul cuvintelor cheie de interes. Și, să conțină toate elementele importante de tip SEO on-page (așa cum sunt headline-urile, link-urile interne, liste, structuri evidențiate și multe altele).
Publică articole evergreen pentru a rămâne în indexarea organică pentru mai mult. Pentru a nu crea conținut care nu convertește. Și pentru a fideliza publicul țintă – conținutul evergreen este recomandat, comentat și distribuit pe platforme de tip social media.
Prin articole evergreen creezi conținut care lucrează pentru website-ul tău.
Ce să faci cu articolele evergreen pentru a obține rezultate pe termen lung
Dar să scrii și să publici articole evergreen nu este de ajuns. Textele uitate pe site-ul tău se vor deprecia în timp.
Vor fi publicate texte mai bune decât cele scrise de tine. Și, încet încet vei pierde din poziționările fruntașe din motoarele de căutare.
Ce-i de făcut?
Periodic trebuie să actualizezi conținutul articolelor tale SEO.
Să te asiguri că ele sunt optimizate în jurul cuvintelor cheie potrivite. Că au în structura lor link-uri către alte texte sau pagini din site-ul tău. Că toate aceste link-uri urmează nevoia sau intenția publicului țintă. Și că, desigur, informațiile sunt de actualitate.
De fiecare dată când vei actualiza textul, articolul va fi reindexat de către algoritmii Google. Astfel, dacă ai făcut o treabă bună, textul tău va rămâne pe prima poziție a rezultatelor motoarelor de căutare. Și, în plus, articolul tău bine poziționat va trage după el și restul conținutului de site.
Sună bine, nu?
Eu zic că e timpul să începi treaba. De unde? Păi, totul pornește cu un keyword research și cu un plan editorial.