Articole SEO: advertoriale vs. articole de blog

articole seo advertoriale sau articole blog

Sumarizare articol

Ești la început de drum cu business-ul tău și îți dorești să înveți câteva tips&tricks pentru a o promova mai bine în mediul online?

Te afli pe drumul cel bun dacă ai deja un blog integrat în site-ul de prezentare al afacerii tale.

De ce? Pentru că poți informa potențialii clienți cu privire la produsele sau serviciile pe care le comercializezi.

Utilizatorii au multe nevoi, însă, de multe ori, din cauza faptului că nu se documentează sau nu se informează corect, tind să achiziționeze ceva ce nu îi satisface pe deplin. Sau chiar îi dezamăgește. Și atunci, încrederea lor se pierde și tind să generalizeze. Așa că, oricât de bune ar fi produsele tale și oricât de bună ar fi prezentarea lor pe site-ul sau pe magazinul tău online, sunt șanse să nu ajungă unde trebuie.

Ca totul să fie în regulă, trebuie construită o relație cu potențialul cumpărător. Așa cum am discutat acum ceva timp, blogul te ajută în dezvoltarea unei sales funnel eficient.

Dacă acesta este informat corespunzător, are mai multe șanse de a ajunge la pagina de produse și de a achiziționa ce ai tu de oferit. Mai mult decât atât, există posibilitatea ca acesta să fie fidelizat. Și să revină. Cumva, asta își dorește orice persoană care deține o afacere, nu? Să aibă clienți fideli. E cel mai de preț obiectiv pentru un comerciant deoarece asta înseamnă că serviciile sau produsele lui sunt de calitate.

advertoriale seo

Ei bine, subiectul nostru de astăzi se leagă în totalitate de strategia educării clientului și de a-l obișnui cu produsele pe care tu le ai de comercializat. Și cum content is king, vorbim despre advertoriale sau articole de blog și cum te pot ajuta ele în demersul tău.

Află cum să crești volumul de  trafic pe blog din prima lună.

Articole SEO: advertoriale versus articole de blog

Ești familiar cu termenul de SEO și cu faptul că implică strategii pe care, dacă le urmezi conform unui plan bine pus la punct, poți ajunge la rezultate remarcabile. Adică, redactând niște articole care îndeplinesc anumite condiții, ai șanse mari să ajungi sus în rezultatele Google.

Însă, dacă ai dubii în această privință, nu trebuie să-ți faci griji. Consultă articolul nostru despre servicii de optimizare SEO sau la ce să fii atent atunci când colaborezi cu o agenție și vezi ce ți se potrivește mai bine.

Dar…cum se redactează un articol SEO și la ce te poate ajuta pe tine?

Pe scurt, un articol de tip SEO trebuie să aibă:

  • o medie de 800-1200 de cuvinte (încearcă să nu scazi niciodată sub 500);
  • un headline bun care să atragă cititorii;
  • conținut original;
  • o strategie de link-building;
  • să fie lizibil – să fie împărțit în paragrafe și să aibă subtitluri, pentru a fi mai ușor de urmărit;
  • cuvintele cheie potrivite;
  • porțiuni de maxim 300 de cuvinte între două subtitluri consecutive;
  • fraze de maximum 20-25 de cuvinte pentru a fi mai ușor de indexat de către algoritmii de indexare Google;
  • fotografii optimizate SEO.

Practic, un articol SEO trebuie redactat în așa fel încât să poată fi identificat rapid de Google și indexat. Atunci când se face o interogare pe cuvintele cheie pe care le-ai ales conform keyword research-ului, va apărea articolul tău. Asta înseamnă că articolul tău este optimizat SEO.

Acest lucru te ajută să devii mai vizibil, odată cu afacerea ta.

Ce este un advertorial?

Așa cum discutam într-un articol anterior, o strategie eficientă de optimizare SEO ar trebui să meargă în două direcții: SEO off-page și SEO on-page.

Advertorialul este un text de promovare redactat sub formă de conținut editorial. Gândește-te că tu vrei să-ți promovezi business-ul și scrii un text care va fi publicat pe site-uri cu autoriatea domeniului mare. Sau altfel spus, acele publicații media bine indexate de Google.

ce este un advertorial

Pentru ca aceste advertoriale să te ajute, trebuie să incluzi linkuri pe ancore cu trimitere la paginile din site-ul tău. Link-urile pe care tu le folosești în advertoriale vor fi indexate de Google și vor identifica site-ul tău ca fiind un site relevant și de încredere. Și așa, tu vei primi un loc pe prima pagină a Google, iar utilizatorii care au nevoie de produsele ori serviciile tale te vor găsi mai ușor.

Publicarea unor advertoriale pe site-uri cu autoritatea domeniului mare face parte din strategia de SEO off-page.

Însă și aici sunt câteva reguli pe care trebuie să le respecți.

Recomandări pentru scrierea advertorialelor

  • advertorialul trebuie redactat în așa fel încât să semene cu articolele de pe publicația unde va fi afișat;
  • pentru ca strategia de link-building să dea roade, ai grijă să alegi publicații care au ca și categorie domeniul tău sau măcar o categorie asemănătoare – adică nu publica un advertorial despre beneficiile unui filtru de polarizare pentru obiectivele foto pe un site de beauty;
  • fii atent la Domanin Ratingul pe care îl au publicațiile unde vrei să postezi advertorialele – nu vrei să-ți consumi bugetul de promovare inutil și nici să nu ai rezultate.

Despre articole pe blog

Dacă ai aflat ce este advertorialul și la ce te poate ajuta, haide să aflăm mai multe și despre articolele de blog și cum te pot ajuta ele în ceea ce privește promovarea online.

În primul rând, nu cred că mai e nevoie să explicăm ce înseamnă un articol de blog. Însă e necesar să-ți reamintești că articolele SEO  pe care le scrii pe blog fac parte din strategia SEO on-page și este foarte important ca acestea să fie optimizate corespunzător.

articole seo pe blog

Uite cum să postezi un articol pe blogul tău WordPress.

Ce ar trebui să aibă un articol SEO pe blog?

În primul rând, asigură-te că ai instalat un plug-in care să te semnalizeze atunci când articolele tale sunt fie prea lungi, fie prea scurte. Ai un site bazat pe platforma WordPress? Atunci îți recomandăm instalarea plugin-ului Yoast. Acesta te va ajuta să:

  • ai mereu un meta-titlu și o meta descriere de o lungime corespunzătoare, numai bune de indexat;
  • să nu uiți să integrezi cuvintele cheie în meta-uri, în corpul articolului și în descriptor;
  • să ai articolul îndeajuns de lung pentru a fi cât mai bine indexat;
  • să scrii suficiente headline-uri; acestea să conțină cuvântul cheie;
  • să ai suficiente legături externe;
  • să ai suficiente legături interne;
  • să monitorizezi densitatea cuvântului cheie.

Așa cum discutam mai sus, este indicat să ai un plan editorial pe care să-l urmezi cu strictețe. În plus, cu cât ai mai multe articole pe blogul tău, cu atât vei putea crea legături interne mai multe, iar site-ul tău să fie poziționat cât mai sus în rezultatele organice.

Nu e indicat să faci planuri editoriale fără un tool care să te ajute.

Apoi, îți recomandăm folosirea Google Search Console pentru WordPress erorile pe care le prezintă site-ul tău, ca să le poți repara.

Folosește Google Analytics și urmărește indicatorii de performanță potriviți.

Și nu în ultimul rând, scrie conținut de calitate și exhaustiv. Conținutul de calitate te ajută să te poziționezi ca specialist în domeniul tău de activitate. Ca să nu mai vorbim de faptul că și Google te va considera la fel. Așa că ai numai de câștigat.

Mult succes în ceea ce-ți propui și dă-ne un semn dacă ai nevoie de soluții de hosting performante sau de consultanță 1 la 1 pentru business.

Pe curând și la cât mai multe conversii!

Dăm startul afacerii tale online?

Despre Ninel Decu

Sunt tatăl a doi copii, autor de cursuri online, mentor, iar împreună cu soția mea am fondat în 2008 compania SERVHOST. În 2023 am depășit bariera de 1000 de clienți activi, în cadrul companiei SERVHOST. Sunt autorul a două cursuri online: ”Primii pași în WordPress” și “Cum să creezi un Funnel de Vânzare de la 0”. Ambele mi-au generat vânzări de câteva mii de EURO.