1. Blog
  2. Promovare online
  3. Cum te ajută blogul în dezvoltarea unui sales funnel eficient
Promovare online |

Cum te ajută blogul în dezvoltarea unui sales funnel eficient

Scris de Ninel

Blogul reprezintă una dintre cele mai bune resurse în materie de promovare a business-ului tău.

Fie că ești la început de drum sau ai o afacere bine consolidată, blogul rămâne cartea de vizită pe care orice antreprenor ar trebui s-o aibă la îndemână.

Poate te întrebi: dar am deja un site de prezentare. De ce mi-ar mai trebui și un blog? Ce sens are?

Ei bine, fix despre asta o să discutăm astăzi. Cum te ajută blogul în dezvoltarea unui sales funnel eficient. Și alte informații interesante care să te ajute să înțelegi mai bine odiseea promovării în online.

Dar să începem cu începutul.

IDEILE tale pot fi transformate
într-o AFACERE

Alege Găzduirea potrivităWeb Design

Blog sau site?

La prima vedere, pare că blogul și wesite-ul sunt la fel.

E adevărat că blogurile sunt tot niște site-uri web. Însă pe blog, spre deosebire de site, conținutul este actualizat des și apare în ordine cronologică inversă, adică de la cel mai nou articol la cel mai vechi.

Află cum poți face bani din blog.

Site-urile de prezentare sunt organizate în pagini și sunt actualizate doar o dată la ceva timp.

Putem vorbi de actualizări în cazul unui rebrading sau, dacă discutăm de un site care are instalat modulul WooCommerce, unde trebuie să adaugi constant produse noi.

Dar, în rest, actualizarea în sine a site-ului se face rar, față de blog. Blogul este mai dinamic, spre deosebire de site, care e static.

palnie de vanzari cu ajutorul blogului

Însă uite un element pe care să-l iei în seamă: poți integra un blog într-un site de prezentare fără probleme. Cu ajutorul lui, atingi audiența care te interesează și îți educi clienții. Ca să nu mai vorbim de faptul că aduci valoare și autenticitate afacerii tale.

Citește și despre legătura dintre conținut și web design pentru un website de prezentare.

Utilizatorii și potențialii clienți au nevoie să știe că, în spatele unui site de prezentare, există totuși cineva care le înțelege nevoile și le propune soluțiile potrivite.

Practic, din această perspectivă, blogul este un instrument incredibil de branding, care te ajută să te apropii de audiență, așa cum am specificat mai sus.

Ce este un sales funnel?

Un sales funnel (sau pâlnie de vânzări) reprezintă toate activitățile pe care le intreprinzi ca să:

  • atragi trafic;
  • atragi lead-uri;
  • atragi clienți;
  • fidelizezi clienți.

Poți să te gândești la el ca la un mecanism care te ajută să faci cunoștință cu un potențial client și căruia trebuie să-i câștigi încrederea. Atât în tine, cât și în produsele tale.

Când vine vorba de promovare online, lucrurile nu sunt așa de ușoare cum par. Sau cum păreau odinioară. Mai ales dacă ești la început de drum. Nu te aștepta că vei pune undeva o reclamă sau un banner și, a doua zi, vei avea sute de comenzi.

Acest proces de promovare necesită timp.

De ce?

Pentru că utilizatorii sunt bombardați zilnic de tot felul de oferte. Trebuie să ai o strategie fără cusur ce se obține din A/B testing sau să fii de ani de zile pe piață și să ai un brand recunoscut ca să ai sute de conversii dintr-odată.

vanzari online prin sale funnel

Află și despre cele 10 optimizări de care website-ul tău are nevoie.

Fix de asta, un sales funnel este un instrument extrem de eficient atunci când vine vorba de promovarea online.

Așa că, ți-am pregătit un articol extins despre sales funnel ca să înțelegi mai bine structura și importanța acestuia.

Și acum vine partea interesantă.

Cum te ajută blogul să-ți dezvolți un sales funnel eficient?

Ai citit articolul despre sales funnel? Bun. Să mergem mai departe și să vedem cum te poate ajuta blogul să ajungi mai repede la conversii.

Un sales funnel are trei secțiuni

1.ToFu – top of funnel,

2.MoFu – middle of funnel,

3.BoFu – bottom of funnel.

Cum parcurgi cele 3 etape

Atunci când te afli în prima etapă, trebuie să atragi atenția audienței și s-o faci să interacționeze cu tine și produsul tău. Cum poți face asta?

  • cu un articol pe blog (află cum să utilizezi Google Analytics; cu ajutorul lui, vei vedea cum a primit audiența articolul tău și, cine știe, poate creezi o serie care îți va aduce mai multă vizibilitate);
  • webinarii.

Probabilitatea ca potențialii clienții să nu-ți găsească din prima blogul e destul de mare. Doar știi și tu: customer journey nu e liniar întotdeauna.

Dar, dacă ai un cont de Facebook sau Instagram, e posibil să atragi foarte mult trafic din social media.

Fă postări în care să incluzi link-uri spre articolele de pe blog. Sau postări în care să incluzi link-uri spre webinarul tău. Ai fi suprins câte lead-uri pot veni de pe rețelele sociale.

Află și cum să-ți promovezi afacerea pe Facebook cu un buget redus.

Și, nu uita: în această etapă nu trebuie să vinzi nimic, ci doar să captezi atenția. E ca și cum ai face cunoștință cu un necunoscut, care poate să devină prieten apropiat în timp.

După ce ai atras atenția, urmează a doua etapă a sales funnel-ului pe blog: trezirea interesului. Cu ajutorul unor freebies precum:

  • e-book-uri,
  • minicursuri,

poți obține acea legătură cu potențialul tău client, adică o adresă de e-mail sau un număr de telefon. 

Cu ajutorul adresei de e-mail, de exemplu, vei putea să-l informezi când scrii un articol care, da, ai ghicit, are focus pe ce oferi tu. Astfel, îl familiarizezi mai repede și mai ușor cu produsul tău.

pasi in implementarea unei palnii de vanzari

Cea de-a treia etapă nu e cu mult diferită de prima. Tot ce trebuie să faci este să plusezi cu informațiile despre produsul tău. Poți să te folosești de tutoriale și articole pe care să le prezinți pe blog. Explică de ce au nevoie potențialii clienți de produsul tău. Astfel, îi pregătești pentru…

A patra etapă, conversia propriu-zisă.

Aici, toate eforturile de la etapele anterioare se cristalizează. Audiența ta trebuie îndemnată spre acțiune. Un call to action puternic, un landing page atractiv sunt elemete pe care trebuie să le folosești pentru a transforma un prospect în client.

Optimizează, optimizează, optimizează

Pe lângă ce am povestit mai sus, nu uita că unul dintre cele mai importante instrumente când vine vorba de conversii ține de optimizare. Da, de optimizarea propriului blog.

Dacă ai un blog bine optimizat, Google îți va oferi credibilitate și te va urca în SERP. Și ghici cine va avea conversii? Exact. Tu.

Așa că, nu uita să realizezi un audit periodic. Acesta te va ajuta să fii în top cu un efort minim.

Și, pentru un sales funnel eficient, soluții de hosting sau web design, apelează cu încredere la specialiștii Servhost.

Pe data viitoare!

Nu uita să dai un share!

Articole asemănătoare

Mic dicționar de marketing online – 20 de termeni pe care trebuie să-i cunoști

Scris de Ninel ianuarie 8 2018

Notă: articolul, publicat inițial în 18.01.2018, este revizuit periodic și actualizat pentru ca tu să te bucuri de informații relevante. Nu uita, ne poți oricând împărtăși […]

Cum eficientizezi vânzările unui magazin online

Scris de Ninel iunie 11 2021

În sfârșit, ai dat drumul business-ului pe care ți-l doreai. Însă a trecut ceva timp și lucrurile nu funcționează. Pe scurt, nu ai parte de […]

Ghid de promovare social media pentru afacerile online

Scris de Ninel ianuarie 15 2018

Conform datelor furnizate de statista.com, în anul 2017, numărul de utilizatori social media la nivel global a fost de 2.46 miliarde. Se preconizează că până […]