De multe ori primim mesaje din partea clienților care au drept solicitare extinderea modulului e-commerce. Altfel spus, majoritatea clienților care folosesc un magazin online în WordPress ajung în punctul în care au nevoie de modificarea funcționalității WooCommerce.
Aproape de fiecare dată aceste necesități provin din dorința de a îmbunătăți anumite servicii oferite în mediul online. Oferta produselor, afișarea acestora sau publicarea de noi produse și variații ale acestora se numără printre obiective.
Ei bine, de aceea, am decis să publicăm un articol detaliat în care să vorbim despre provocările ridicate de modulul WooCommerce. Și cum cele mai multe probleme apar atunci când se folosesc atribute și variații o să ne concentrăm pe analiza acestor două funcționalități de bază ale modulului e-commerce asociat platformei WordPress.
Avantaje și dezavantaje în folosirea magazinului online WordPress
WordPress este platforma online cea mai folosită în lume. Motivul este lesne de înțeles și are legătură atât cu costurile necesare utilizării cât și cu ușurința în folosire și administrare.
Pe scurt, este accesibil să creezi un magazin online WordPress. Mai mult, este la îndemâna oricui administrarea și dezvoltarea shopului online.
Citește mai multe despre procesul de mentenanță WordPress.
Cu toate acestea, nu tot timpul este recomandat să ai un magazin online care folosește WordPress ca platformă de dezvoltare.
Care sunt limitările WordPress din acest punct de vedere? Iată-le pe cele mai importante:
- WordPress nu a fost conceput pentru a funcționa ca un shop online. Platforma este mult mai potrivită pentru site-urile de prezentare sau pentru dezvoltarea de bloguri.
- Existența magazinului online în WordPress este posibilă doar prin adăugarea unui plug-in. Altfel spus, trebuie să instalezi modulul WooCommerce.
- În WordPress, fiecare modul nou adăugat crește viteza de încărcare a site-ului.
- În plus, cu cât numărul produselor active crește cu atât performanța site-ului scade.
- Funcționalități speciale, așa cum sunt variațiile de produse, sau plățile preferențiale pot fi dificil de gestionat în WordPress. De regulă sunt necesare plug-in-uri suplimentare.
Acestea sunt principalele dezavantaje pe care trebuie să le consideri atunci când dezvolți un magazin online în WordPress. Însă, dacă ești limitat de buget și dacă nu ai cunoștințe tehnice sau de programare, toate dezavantajele enumerate își pierd din relevanță.
Dar, să ne întoarcem la problema noastră principală. Setarea atributelor și crearea de variații de produse.
Așa cum am spus, cu cât numărul produselor crește, cu atât performanța site-ului scade. Ei bine, trebuie să știi că fiecare variație este, în sine, un produs diferit. Sau, cel puțin așa este ea percepută de WordPress.
Ce sunt atributele și variațiile în WooCommerce
Până să vedem cum să optimizezi modulul WooCommerce atunci când folosești variații de produse, să vedem mai exact de ce ajungi să ai nevoie de ele.
Așadar, poate vrei să știi că:
- Atributele WooCommerce sunt caracteristici speciale pe care un produs, sau un grup de produse, le poate avea. De la culori, mărimi și până la forme și materiale, totul poate fi setat drept atribute globale sau particulare.
- Variațiile WooCommerce sunt produse care au atribute specifice. Un produs variabil va avea asociat un meniu de tip drop-down prin care utilizatorul poate selecta variațiile de care are nevoie. De exemplu, un pantof de mărimea 42, culoarea maro. Desigur, același pantof poate fi comandat în mărimi și culori diferite.
Despre cum poți configura atribute și variații de produse nu o să-ți vorbesc în acest articol. De altfel, ai un ghid explicativ pe site-ul WordPress – îl poți accesa aici. Desigur, spune-mi dacă ai nevoie de ajutor și o să-ți explic totul în detaliu.
Optimizarea magazinului online atunci când sunt folosite atribute și variații de produse
Dacă ai ajuns aici înseamnă că deja ai înțeles câteva lucruri importante.
În primul rând, atributele și variațiile te ajută să organizezi mai bine oferta de produse. Să identifici intenția de achiziție a publicului țintă și să o satisfaci.
Apoi, fiecare variație înseamnă un produs unic. Pe scurt, cu cât ai mai multe atribute și implicit variații, cu atât ai mai multe produse în WordPress. Ce înseamnă acest lucru? Că magazinul online se va încărca greu; din ce în ce mai greu.
Așadar, de aici înainte este totul despre optimizare. Sau, despre cum faci ca magazinul online WordPress să se încarce mai repede.
Păi, hai să vedem ce soluții poți aplica.
Upgrade pentru server
Prima soluție pe care o poți încerca este aceea de a face un mic upgrade pentru pachetul de găzduire folosit.
Dacă ai multe produse și un volum de trafic lunar consistent, atunci trebuie să ai un hosting adecvat. Și, pe măsură ce site-ul tău se dezvoltă va trebui să faci mici modificări în oferta de găzduire inițială.
Spre exemplu, noi, la ServHost avem pachete de hosting dedicate WordPress. Astfel, serverele noastre sunt special configurate pentru a oferi performanțe maxime pentru site-uri și magazine online dezvoltate în WordPress.
Limitează variațiile
Știu, dacă ai nevoie de variații de produse, cum le poți limita?
Încearcă să creezi produse separate în WordPress acolo unde ai această posibilitate. O variație care folosește multe atribute se va încărca mult mai greu decât un produs unic. Practic, pentru un produs variabil se fac mult mai multe interogări ale bazei de date față de situația în care ar exista produse individuale publicate în magazinul tău online.
Același lucru se aplică și pentru atribute. Încearcă să limitezi numărul lor astfel încât, combinațiile ulterioare să fie și ele scăzute. Totul este conectat așa că, acordă atenție fiecărui aspect.
Folosește un serviciu de cloud
Pe lângă numărul de produse, variațiile, atributele și limitările serviciului de hosting, ar fi bine să acorzi atenție și imaginilor publicate pe platforma WordPress.
Desigur, cu cât sunt mai multe cu atât mai rău pentru performanța site-ului tău; dar, cu atât mai bine pentru vânzări – un utilizator va cumpăra un produs dacă acesta conține imagini reprezentative de calitate.
Ce este de făcut în acest caz?
O soluție de compromis, dar care să nu afecteze conversiile.
Un serviciu de cloud te poate ajuta să reduci din numărul imaginilor publicate în baza de date.
Practic, încarci pozele pe un server extern, care nu este asociat serverului pe care WordPress este găzduit. De fiecare dată când un produs este accesat, imaginile sunt preluate direct din cloud, iar timpii de încărcare ai paginii sunt reduși considerabil.
Dacă aplici această metodă, ai grijă să o implementezi corect. Dacă interogările dintre cloud și serverul pe care este găzduit WordPress sunt prea multe, atunci nu ai rezolvat nimic.
Optimizează codul sursă al temei
Este bine știut faptul că temele WordPress au limitări atunci când vorbim despre performanța lor. Și acest lucru se aplică în special pentru temele predefinite.
În plus, dacă folosești și plug-in-uri pentru a extinde funcționalitatea temei, atunci lucrurile se agravează treptat.
Alege să folosești cât mai puține module și să alegi, în schimb, dezvoltarea site-ului prin modificarea și optimizarea codului sursă.
Sau, și mai eficient, prin a crea un website custom, după un șablon de design bine gândit. La această parte vei avea nevoie, cu siguranță, de ajutorul unui programator. Sau de servicii de web design.
Externalizează magazinul online
Dacă ai din ce în ce mai multe produse iar numărul atributelor și al variațiilor crește constant, atunci o soluție bună poate fi externalizarea shopului online.
Adică, folosirea unei alte platforme pentru magazinul online. WordPress poate fi în continuare folosit pentru prezentarea serviciilor oferite și pentru prezentarea brandului ori a businessului tău.
Sper că acum înțelegi ceva mai bine rolul atributelor și al variațiilor de produse atunci când ai un magazin online WordPress. Dacă ai nevoie de ajutor în optimizarea modulului WooCommerce, nu ezita și contactează-ne.
În rest, găsești alte sfaturi utile în articolele noastre publicate pe blog.