Atunci când ai o prezență în mediul online nu trebuie să pierzi din vedere cel mai relevant lucru: scopul sau obiectivul. Pentru că succesul în online nu e precum în viață, unde, de multe ori, contează mai mult drumul și nu destinația.
Nevoile tale sunt punctuale și se referă, de cele mai multe ori, la conversii. La numărul acestora și, mai ales, la valoarea lor. Însă, nu trebuie să uiți de evoluția în timp, ceea ce implică fidelizarea clienților existenți, atragerea de noi leaduri și, desigur, implementarea unor strategii de marketing specifice așa cum pot fi reclamele plătite, campanii de cross selling sau de up selling.
Iar pentru toate acestea vei avea nevoie de extinderea funcționalității website-ului. Nu poți aștepta rezultate mai bune dacă nu găsești noi modalități prin care să îți promovezi serviciile ori produsele.
Și, uite așa, de cele mai multe ori, vei auzi despre landing page-uri. Sau, altfel spus, despre pagini de vânzare specifice.
Despre cum creezi o pagină de vânzare în WordPress ți-am mai scris pe blog și cu alte ocazii. La fel am făcut și când ți-am dat câteva sfaturi despre cum să scrii o pagină de vânzare care vinde eficient.
Dar, până să înveți cum faci un landing page și, mai apoi, cum îl scrii, e important să știi când e nevoie să îl incluzi în campania ta de marketing online.
Și despre asta o să vorbim în articolul de astăzi.
Când website-ul tău are nevoie de o pagină de vânzare
Că ai un site de prezentare ori un magazin online, la un moment dat, vei avea nevoie de un landing page.
De ce?
Pentru că această pagină te ajută să promovezi și să vinzi rapid.
În mod concret, un landing page e recomandat atunci când se folosesc campanii plătite de tipul Google Ads, Facebook Ads, YouTube Ads, Instagram Ads sau alte platforme similare.
Așadar, când are site-ul tău nevoie de o pagină de vânzare?
Depinde foarte mult de specificul de business și de ce anume promovezi. Însă, aproape de fiecare dată, un landing page te va ajuta să vinzi în mod eficient. Și să strângi adrese de e-mail sau noi leaduri.
Astfel, în perioadele cu apetit comercial crescut, un landing page trebuie valorificat.
Ce înțelegem prin perioade cu apetit comercial crescut?
Dacă vinzi produse, atunci cu siguranță vorbim despre sărbători legale așa cum este Crăciunul, Paștele, 1 mai, 1 decembrie și așa mai departe.
Desigur, în cazul magazinelor online, campaniile de Black Friday sunt o mină de aur. Și da, ai ghicit, o pagină de vânzare dedicată te va ajuta să vinzi mai eficient în aceste perioade.
Apetitul comercial crescut poate fi, însă, și ceva ce tu influențezi în mod direct.
De exemplu, dacă ai un site de prezentare și ai lansat de curând un ebook, printr-un landing page vei reuși să îl și vinzi publicului țintă. Te vei folosi deja de traficul uzual înregistrat pe website-ul tău și îl vei redirecționa către pagina de vânzare a ebook-ului respectiv. De acolo vei finaliza conversiile.
Cred că acum înțelegi mai bine ce înseamnă perioadele cu apetit comercial crescut și cum le poți influența în mod direct cu ajutorul unor landing page-uri bine optimizate.
Pentru ce tip de businessuri sunt recomandate landing page-urile?
Așa cum ți-am spus deja, nu există constrângeri. Orice tip de website poate beneficia de pe urma unui landing page.
Desigur, ai nevoie de un plan sau de o strategie. Alături de optimizările SEO și de indexarea organică care îți garantează un volum de trafic lunar, landing page-urile vor aduce noi utilizatori prin intermediul reclamelor plătite.
Fiind vorba de bugete importante administrate, cu siguranță o strategie de marketing online trebuie pusă la punct. Când o faci, ai grijă să nu uiți obiectivele pe care le ai, profitul la care speri să ajungi dar și investițiile pe care le poți susține și pe care le poți redirecționa către segmentul online.
Un răspuns pentru întrebarea noastră?
Nu contează ce afacere administrezi. Cel mai probabil, dacă nu ai folosit pagini de vânzare, ai pierdut importante oportunități de conversii. Iar, din acest punct de vedere, un specialist de marketing te poate ajuta. Sau, un content writer și un copywriter îți pot da idei despre cum poți aduce noi clienți în paginile website-ului tău.
Afaceri care se dezvoltă în jurul landing page-urilor
Dacă până acum am vorbit despre modele de businessuri care se pot descurca și fără o pagină de vânzare, este bine să știi că există afaceri care nu prea pot exista fără un landing page dedicat.
În anumite cazuri putem discuta, în mod direct, despre site-uri realizate pe structura de landing page. Poate intuiești deja că este vorba despre website-urile one-pager.
Care sunt aceste businessuri?
Păi, de principiu, acele afaceri care nu aduc trafic organic. Adică, nu sunt multe cuvinte cheie în jurul cărora să creezi conținut relevant. Altfel spus, intențiile publicului țintă sunt pur comerciale.
Aceste afaceri care depind în mod direct de un landing page sunt cele care vând sau oferă un singur serviciu, sau un singur produs.
Aici putem include businessuri precum cele ale:
- coachingului online;
- programelor de well being;
- cursurilor online;
- vânzărilor de produse specifice;
- promovărilor de servicii mai puțin cunoscute;
- vânzărilor de cărți sau de ebook-uri;
- și multe altele.
Concluzii și ce ar trebui să reții
Așa cum am explicat, nu există o rețetă a succesului atunci când vorbim despre promovarea în mediul online. Dar, cu toate acestea, există cu siguranță soluții prin care poți atrage noi leaduri și prin care poți crește numărul conversiilor.
Iar, din acest punct de vedere, dacă nu folosești landing page-uri, deja afacerea ta are multe de pierdut.
Pe scurt, ca să ai succes trebuie să lucrezi strategic. Și să nu ignori nicio oportunitate de a aduce potențiali clienți în paginile website-ului.
Fă tot posibilul să ajungi în primele rezultate Google pe cât mai multe cuvinte cheie de interes. Adică, implementează o strategie și o mentenanță SEO pentru site-ul tău WordPress.
Apoi, vinde rapid prin intermediul reclamelor plătite. Și, fructifică tot traficul furnizat de aceste campanii cu ajutorul paginilor de vânzare specifice.
Dacă ai nevoie de ajutor, suntem chiar aici. Folosește datele de contact și spune-ne mai multe despre proiectul tău. Împreună putem găsi cele mai eficiente modalități prin care să îți atingi toate obiectivele.