Mic dicționar de marketing online – 20 de termeni pe care trebuie să-i cunoști

Dictionar De Marketing Online

Sumarizare articol

Notăarticolul, publicat inițial în 18.01.2018, este revizuit periodic și actualizat pentru ca tu să te bucuri de informații relevante. Nu uita, ne poți oricând împărtăși din propria ta experiență folosind secțiunea comentariilor din finalul articolului. Spor la citit!

Data trecută ți-am prezentat principalii termeni relevanți din domeniul hosting-ului. De data aceasta am revenit cu un articol similar care te va iniția în marketing-ul online. Firește, dacă ai o afacere online lansată recent, următorul pas după achiziționarea domeniului și a hosting-ului și stabilirea detaliilor legate de design, este etapa de promovare.

Dacă încă ești în căutarea unui pachet de găzduire pentru site-ul tău, nu ezita și verifică serviciile dedicate hostingului WordPress, de  la ServHost.

Indiferent de specificul său, o afacere online puternică trebuie consolidată prin tactici de promovare susținute. De aceea, este esențial să cunoști principalele noțiuni și instrumente pe care le poți folosi pentru afacerea ta. Noi ți-am pregătit un dicționar de marketing online cu ajutorul căruia îți vei putea explica anumite concepte pe care poate le-ai auzit înainte, dar și să descoperi informații noi. Haide să le aflăm împreună.

20 de noțiuni de marketing online pe care trebuie să le cunoști

#1 Google Analytics

Analytics

Cu siguranță ai auzit deja de așa numitele instrumente de analiză din domeniul marketing-ului online, cum este Facebook Analytics sau Google Analytics, sau chiar Search Console, principalul tool dezvoltat de Google în acest sens. Dacă te-ai întrebat pe scurt în ce constau acestea, noi ți-am pregătit și o explicație simplă: aceste instrumente iau informații legate de trafic și alte aspecte ale site-ului tău, le analizează și îți oferă o serie de insight-uri relevante în legătură cu audiența ta.

Cunoașterea audienței este esențială, fie că ne referim la rețele sociale sau website-uri personale, de aceea ar trebui să folosești și tu astfel de instrumente.

Dacă ești curios să afli mai multe, te invităm să consulți și articolul nostru despre Google Analytics și utilizarea sa.

#2 Marketing Afiliat

Un tip de marketing online în care faci parteneriate cu alte website-uri sau companii sau alți indivizi ca ei să trimită trafic înapoi pe site-ul tău.

O idee bună și dacă vrei să faci bani de acasă, printr-o afacere personală.

#3 CMS

CMS este un acronim pentru Content Management System și desemnează o aplicație web care permite utilizatorilor să adauge sau să editeze pagini de pe un site fără a cunoaște limbajul HTML.

#4 Rata de conversie

Rata de conversie este un indicator care se calculează astfel: numărul de vânzări, lead-uri sau acțiuni dorite realizate pe site-ul tău împărțit la numărul total de vizitatori. Acest procent te ajută să afli câți dintre utilizatorii tăi s-au abonat la un newsletter, au descărcat un ghid gratuit sau au întreprins o acțiune dorită de tine pe site.

Află mai multe detalii despre acest subiect consultând și articolul nostru, „Cum poți crește rata de conversie pe site-ul tău.”

#5 PPC (Pay-Per-Click)

Companiile sau brandurile licitează o anumită sumă pe un cuvânt cheie specific pentru a obține o poziție favorabilă în căutările plătite de pe Google, Bing, Yahoo sau alte motoare de căutare. Pay-per-click poate face parte dintr-o strategie mai mare de Search Engine Marketing (SEM).

Cu PPC te vei întâlni și în cazul în care rulezi anunțuri pe Facebook, Instagram sau YouTube.

#6 SEO

SEO

SEO este un acronim pentru Search Engine Optimization și se referă la o serie de tactici și instrumente prin care poți îmbunătăți poziția site-ului tău în rezultatele gratuite ale căutărilor Google, de la cuvinte cheie la metatitluri și metadescrieri.

Dacă ești confuz în privința asemănărilor și diferențelor dintre SEO și SEM, fii fără griji, noi ți-am pregătit o resursă suplimentară. Te invităm să consulți și articolul nostru despre SEO și SEM pentru a alege instrumentul de promovare adecvat afacerii tale!

Cât despre bunele practici SEO pentru un website WordPress, ai un articol în care am analizat fiecare activitate.

#7 A/B Testing

A/B Testing-ul este un proces de comparare a două variante diferite ale aceleiași variabile pentru a o alege pe cea potrivită pentru strategia ta de marketing. De regulă, A/B testing-ul se folosește în e-mail marketing (sunt trimise mai multe variante de conținut diferitelor categorii de public), call-to-action-uri (se folosesc mai multe culori sau tipuri de limbaj) sau în structurarea landing page-urilor.

A/B testing este o procedură care trebuie să figureze în strategia ta de optimizare SEO. Mai mult, testele reies, de regulă, din procesul de mentenanță pe care trebuie să îl asiguri lună de lună.

#8 Link extern

Este un link localizat pe o anumită pagină web care trimite spre o altă locație pe internet. Link-urile interne, pe de altă parte, trimit la o altă resursă aflată pe același site web (de exemplu un alt articol de pe același blog).

Când vorbim de link-uri externe ne putem gândi și la oportunități de linkbuilding. Acestea ajută la creșterea autorității unui domeniu. Așadar, vorbim, din nou, de optimizări SEO pe care le faci pentru paginile tale web.

#9 Geo-targeting

Cu ajutorul geo-targetării poți să-ți setezi ad-urile să ajungă la o anumită categorie de public, localizată precis din punct de vedere geografic. Motoarele de căutare folosesc adresele IP pentru a determina dacă un utilizator se află pe piața pe care vrei tu să pătrunzi.

#10 Rata de abandon

Această sintagmă se folosește în cazul magazinelor online și se referă la eșecul de a finaliza o vânzare, la numărul de persoane care adaugă produse în coș dar nu le achiziționează. Este esențial pentru tine și afacerea ta să cunoști cât de des este finalizat sau abandonat procesul de achiziție al produselor tale.

Prin intermediul acestor informații, poți determina care sunt zilele, lunile sau perioadele din an cu cele mai multe vânzări finalizate și poți gândi o strategie pentru a preîntâmpina abandonul produselor din coș (promoții, oferte etc.).

În plus, informațiile strânse în urma analizelor te pot ajuta dacă vrei să folosești un sistem de retargeting pentru shopul tău.

#11 Advertorial

Advertorialul poate fi privit ca un amestec între un text de reclamă și un editorial. Practic, ne referim la un articol promoțional, dar în același timp informativ. Clienților li se oferă anumite informații despre un produs dar textul este în același timp persuasiv și îndeamnă la achiziție.

#12 Native Advertising

Conținut editorial creat special pentru a se integra pe un anumit website alături de alte articole ale publisher-ului respectiv.

#13 Autoresponder

Este un program care generează un răspuns automat unui e-mail, unei cereri sau unei acțiuni pe site.

Ca implementare pe un site WordPress, poți folosi cu încredere plug-in-ul Contact Form 7.

#14 Landing page

Este o pagină web pe care ajunge un utilizator, de regulă după ce a dat click pe un anunț plătit listat pe Google sau pe un link trimis printr-un newsletter. Această pagină este creată de regulă cu un scop specific (ex: creșterea numărului de conversii).

#15 Pop-up

Un pop-up este un tip de publicitate care apare automat într-o nouă fereastră din browser atunci când un utilizator intră pe un site.

#16 Ranking (s)

Se referă la poziția pe care o ocupă un website în rezultatele căutărilor pe Google, Bing, Yahoo sau alte motoare de căutare. Cu cât ranking-ul este mai mare pe un anumit cuvânt cheie, cu atât o pagină web este mai vizibilă pentru utilizatorii motoarelor de căutare.

Află cum îți poți înscrie website-ul în motoarele de căutare.

#17 ROI

Este un acronim pentru „return-on-investment”. ROI-ul se referă la procentajul de profit obținut dintr-o anumită activitate de marketing digital.

#18 Spam

În e-mail marketing, spam-ul se referă la orice ofertă comercială nesolicitată pe care un utilizator o primește pe e-mail. Se mai numește și „junk mail.”

Ideea de spam se poate aplica și în cazul unor practici SEO nerecomandate, așa cum sunt backlink-urile venite de pe directoare web. De aceea este bine să citești sfaturi utile pentru un site WordPress fără greșeală.

#19 Unique Visitors

Unique visitors (vizitatori unici) desemnează o categorie specifică de vizitatori ai unei pagini web. Aceștia sunt numărați o singură dată pe o anumită perioadă de timp chiar dacă pot avea vizite multiple pe un site. Se disting de restul categoriilor de vizitatori prin cookie-urile salvate.

#20 Engagament

Engagement-ul se referă la modul în care oamenii reacționează la un anumit tip de conținut. Acesta se măsoară, printre altele, în funcție de numărul de click-uri, like-uri sau share-uri. Poate fi calculat sau exprimat și ca procentaj.

Sperăm că acest dicționar de marketing online te-a ajutat să afli principalele concepte și instrumente relevante pe care le poți integra în strategia de promovare a afacerii tale.

Mult succes și spor la implementat!

Dăm startul afacerii tale online?

Despre Ninel Decu

Sunt tatăl a doi copii, autor de cursuri online, mentor, iar împreună cu soția mea am fondat în 2008 compania SERVHOST. În 2023 am depășit bariera de 1000 de clienți activi, în cadrul companiei SERVHOST. Sunt autorul a două cursuri online: ”Primii pași în WordPress” și “Cum să creezi un Funnel de Vânzare de la 0”. Ambele mi-au generat vânzări de câteva mii de EURO.