Ce s-a întâmplat cu principalele businessuri pe timp de pandemie și imediat după relaxarea restricțiilor? Care este comportamentul actual al consumatorilor în piață. Și, mai ales, trebuie să îți aduci business-ul în mediul online?
Ei bine, de aceste întrebări mă lovesc tot mai des atunci când vorbesc cu cititorii blogului nostru.
Da, majoritatea afacerilor au fost afectate de pandemie. Unele mai mult, altele mai puțin. Însă, cele care s-au adaptat rapid la noua normalitate au avut de câștigat la final. Cu restricții sau fără, oamenii au continuat să își facă cumpărăturile, să caute îmbrăcăminte, să își modernizeze casele sau chiar să se intereseze de vacanțe. Însă, spre deosebire de ce se întâmpla în trecut, trendul actual se îndreaptă către valorificarea produselor românești. Către aprecierea brandurilor de tradiție, din tată în fiu. Și, pe alegerea serviciilor care nu vând în mod direct ci spun o poveste.
În plus, dezvoltarea și implementarea conceptului de omnichannel și pe piața de la noi a arătat că un business care se dezvoltă unitar pe toate canalele de distribuție, acolo unde publicul său țintă se află, poate cunoaște creșteri importante chiar și atunci când contextul social și economic nu se prezintă în avantajul său.
Așadar, e nevoie să îți aduci afacerea în online? Cred că răspunsul este unul cât se poate de clar. Tot mai mulți antreprenori au înțeles nu doar că o prezență online este obligatorie, ci și că succesul vine atunci când reușești să te diferențiezi. Nu este de ajuns să exiști, trebuie să te remarci din mulțime.
Și cum poți face acest lucru mai bine decât printr-un website care are o funcționalitate de tip e-commerce?
Funcționalitatea e-commerce pentru WordPress
Dacă citești acest articol probabil ai deja un site WordPress și vrei să integrezi funcționalitatea de tip e-commerce. Sau, ești la început de drum și vrei să pornești un business nou, de acasă sau în timpul tău liber.
Da, WordPress este alegerea ta cea mai bună.
De ce?
Pentru că nu necesită investiții mari de la început. Pentru că este o soluție modulară, ușor adaptabilă și personalizabilă în funcție de cerințe. Nu ai nevoie de asistență tehnică de specialitate, deși este recomandată, și nici de o prea mare experiență în ceea ce privește serviciile adiționale în web design sau programare.
Cu toate acestea este bine să știi de la început că WordPress nu a fost gândit pentru domeniul e-commerce. Așa că, el vine cu câteva limitări pentru cei care au în vedere un portofoliu extins de produse.
Despre aceste limitări o să vorbesc în cele ce urmează. Pentru că doar în acest fel vei putea lua cea mai bună decizie pentru dezvoltarea afacerii tale.
Mixul dintre magazin online și site de prezentare
Este bine să integrezi modulul de e-commerce pe un site de prezentare?
Aici, discuția e ceva mai complexă. Și, trebuie să te gândești foarte bine la obiectivele pe care le ai. Să îți înțelegi atât serviciile, produsele dar mai ales publicul țintă.
Pentru că scopul unui website de prezentare este acela de a da importanță unui brand. Site-ul îl prezintă în detaliu, îi spune povestea. Și, mai apoi, oferă soluții prin care anumite nevoi sau intenții sunt rezolvate.
Produsele au un aspect mult mai comercial. Ele presupun existența unei nevoi deja manifestate de către publicul țintă.
De cele mai multe ori nu este recomandat să combini un magazin online cu un website de prezentare. Dar, sunt situații în care le poți avea pe ambele ca soluție pentru vânzarea unor produse după ce ai spus povestea brandului tău.
De exemplu, poți valorifica un trend în piață și să prezinți afacerea ta locală, procesul prin care se realizează produsele, să descrii echipa și mai apoi să oferi și produsele propriu-zise.
Când să folosești WordPress ca shop online
Dacă alegi soluția mixului dintre website de prezentare și shop online, îți amintesc de faptul că WordPress nu este conceput ca modul e-commerce de sine stătător.
La început platforma a fost gândită pentru dezvoltarea de bloguri. După, fiind o platformă de tip open-source au apărut teme care permiteau descrierea unei afaceri.
Desigur, acum găsit și plug-in-ul WordPress, ori extensia WooCommerce, cea care poate asigura funcționalitatea e-commerce site-ului tău.
Când să alegi instalarea WooCommerce?
- Atunci când ai un buget limitat și nu vrei să investești într-o soluție custom dedicată domeniului e-commerce.
- Atunci când ai deja un site de prezentare și vrei să aduci în atenția publicului țintă și portofoliul de produse.
- Atunci când portofoliul de produse nu depășește valoarea de 500 – aici includem și eventualele variații ale produselor.
- Atunci când ai un site care se încarcă repede – viteza de încărcare va avea de suferit după listarea produselor.
- Atunci când nu ai așteptări ridicate în ceea ce privește web designul shopului online sau anumite funcționalități specifice domeniului de tranzacționare online.
Instalarea modulului e-commerce, sfaturi utile
Am văzut, așadar, că WordPress poate fi folosit și ca magazin online. O poți face chiar și dacă ai deja un site de prezentare prin simpla instalare a extensiei WooCommerce.
Cu toate acestea, am observat și că sunt limitări în ceea ce privește funcționalitatea de tip e-commerce care ți-ar putea afecta business-ul. Din nou, este bine să îți clarifici obiectivele pe termen mediu și lung. Tocmai pentru a face cea mai bună alegere pentru afacerea ta.
Dacă ai ales să mergi pe mâna WordPress pentru magazinul tău online, iată câteva sfaturi utile care te vor ajuta să oferi cea mai bună experiență publicului tău țintă.
Fă un audit site-ului tău
Începe prin a realiza un audit website-ului existent. Este important să știi cu exactitate care este scorul de performanță, cum stă website-ul din punct de vedere SEO și dacă sunt probleme cu indexarea organică.
Majoritatea datelor le poți obține rapid și simplu din conturile Search Console și Google Analytics asociate. Rapoarte de performanță poți obține folosind Google Lighthouse sau chiar Page Speed Insights.
Desigur, notează toate problemele și nu implementa modulul e-commerce înainte de a le rezolva.
Monitorizează performanța lunar
Așa cum ți-am spus, instalarea WooCommerce va îngreuna viteza de încărcare a website-ului tău WordPress.
Așadar, este bine să rămâi atent și să monitorizezi performanța paginilor web lunar. Astfel, dacă observi diferențe majore de la o lună la alta poți contacta un programator care să îți optimizeze paginile web. Sau, desigur, poți ajunge chiar la concluzia că ai nevoie de o altă platformă unde să listezi produsele tale.
Alege un serviciu de hosting potrivit
Atunci când extinzi funcționalitatea website-ului este bine să iei în considerare și alegerea unui pachet de hosting pe măsură.
Cu siguranță traficul pe site-ul tău va crește. La fel se va întâmpla și cu baza de date care va ocupa mai mult spațiu pe server. Vei avea nevoie și de protejarea domeniului, precum și de administrarea adreselor de e-mail, precum și asistență în cazul în care întâmpini probleme de natură tehnică.
Pe scurt, alege un pachet de hosting pentru WordPress care să susțină funcționalitatea shopului online.
Internalizează serviciile care te copleșesc
Administrarea unui shop online necesită timp.
Trebuie să publici produsele pe site. Să alegi pozele potrivite și să le editezi. Să scrii descrieri bine optimizate, care să urmeze intenții sau nevoi de achiziție. Să setezi prețuri, oferte și să te ocupi de recenzii.
Ce vreau să spun este că s-ar putea ca toate activitățile să te copleșească. Și să ai nevoie de ajutor, în special atunci când vei vrea mai multe de la magazinul tău online.
Așa că, pe măsură ce afacerea ta crește, dezvoltă-te. Alege să externalizezi o parte din servicii pentru a avea timp să planifici dezvoltarea continuă a business-ului tău.
Asigură mentenanță SEO și tehnică
Să instalezi modului e-commerce pe site-ul tău nu-i de ajuns pentru a-ți atinge obiectivele.
Ai nevoie atât de optimizarea SEO a magazinului online cât și de promovarea plătită a produselor și/sau a serviciilor.
În plus, dacă folosești WordPress vei fi nevoit să aplici în mod frecvent optimizări pentru a obține o performanță tehnică capabilă să susțină toată activitatea din mediul online.
Așadar, asigură o mentenanță lunară WordPress pentru a monitoriza toate aceste aspecte. Atunci când identifici probleme, rezolvă-le punctual. Sau, apelează la cineva care poate face asta pentru tine.
Instalarea propriu-zisă a modulului e-commerce nu este complicată. Lucrurile devin interesante imediat după. Atunci vei vedea ce înseamnă cu adevărat administrarea unui magazin online.
Dacă ai nevoie de mai multe informații nu ezita și scrie-ne.