1. Blog
  2. Optimizare SEO
  3. Optimizarea paginilor web, sau cum să nu faci SEO pentru site-ul tău
Optimizare SEO |

Optimizarea paginilor web, sau cum să nu faci SEO pentru site-ul tău

Scris de Ninel

După cum poate ai aflat deja, administrarea unui website nu înseamnă doar instalarea WordPress și configurarea unei teme. Chiar și după ce ai realizat împărțirea în pagini și ai publicat textul de site, munca ta nu trebuie să se oprească.

Pentru că în mediul online totul se află în continuă mișcare. Competiția ta este activă, apar mereu noi site-uri, algoritmii Google sunt actualizați periodic și, poate cel mai important aspect, clienții tăi își schimbă așteptările pe măsură ce timpul trece.

Ajungem, așadar, să discutăm despre activitățile de mentenanță lunară WordPress. Sau, acea analiză periodică care te ajută să crești în poziționările organice și să ai mai multe conversii. Practic, să reușești să îți extinzi afacerea și să rămâi în obiective.

Vei găsi multe sfaturi despre cum să optimizezi paginile web. Despre ce înseamnă SEO și despre bunele practici pe care să le urmezi. Însă, nu toate sfaturile te vor ajuta. Trebuie să înțelegi că fiecare site e unic și că toate aceste recomandări se aplică în mod diferit.

Dacă și noi am vorbit recent pe blog despre 10 optimizări de care site-ul tău are nevoie rapid este cazul să vedem care sunt practicile SEO de evitat.

Sau, mai bine spus, să punctăm ce să nu folosești în strategia ta de mentenanță lunară. Totul, pentru a nu strica lucrurile bune pe care le-ai făcut deja.

Cum să nu faci SEO pentru site-ul tău

Excesul SEO de conținut

 De multe ori, din dorința de a ajunge rapid în primele rezultate Google pentru cât mai multe cuvinte cheie recurgi la un exces SEO.

Ce este acest exces?

Uiți de așteptările clienților tăi, de profilul de buyer persona și de intențiile de cumpărare ale acestora și te concentrezi doar pe includerea cuvintelor cheie în textul de site.

Și faci acest lucru uitând să pui calitatea conținutului pe primul plan.

practici gresite seo pentru website

Ce obții?

Un text de site greu de urmărit. Un text care plictisește rapid și o experiență online care nu va genera conversii. Utilizatorii vor alege să închidă pagina ceea ce va genera un bounce rate crescut. Iar acest lucru, alături de timpul scurt petrecut în pagină, vor determina poziționarea site-ului în coada afișărilor Google.

Află cum reduci eficient bounce rate-ul pentru un site WordPress.

Evită multitudinea de cuvinte cheie în textul de site. Aceste structuri trebuie să intre natural în discursul tău. Totul trebuie să aibă sens și nu trebuie să uiți niciodată de specificul publicului țintă.

Mizează pe avantaje și nu pe scopul comercial. Ridică nevoia achiziției, nu lăsa impresia de reclamă forțată.

Cuvintele cheie intră în structura headline-urilor, subheadline-urilor, a link-urilor, a ancorelor și chiar a conținutului meta. Chiar nu este nevoie să insiști cu aceleași cuvinte cheie și în textul de site.

În plus, nu uita, Google are o înțelegere semantică a conținutului de site, așa că va ști cum și unde să te afișeze în funcție de căutările utilizatorilor.

Meta-uri inutile

De multe ori conținutul meta face mai mult rău decât bine.

Cu siguranță folosești Yoast SEO sau un plug-in similar pentru site-ul tău WordPress. Și setezi un focus keyword pentru fiecare pagină din structura sitemapului. Mai mult, creezi și o meta descriere și un meta titlu pentru aceste pagini.

Află că meta-urile sunt recomandate pentru acele pagini cu conținut limitat. Sau, pentru site-urile care pun accent pe copywriting și nu pe content writing.

Citește mai multe despre copywriting și content writing – asemănări, diferențe și recomandări.

Acolo unde textul din pagină atinge 300 de cuvinte sau mai mult, meta-urile pot afecta în mod negativ indexarea.

Este bine să lași algoritmii de indexare să înțeleagă tot textul de site. Nu să îi trimiți, focusat direct către meta conținut.

Vei vedea, o să ai posibilitatea de a ajunge în primele rezultate din SERP cu mai multe cuvinte cheie decât ai crede că este posibil.

Spam de link-uri interne

Multe recomandări SEO îți spun că este bine să ai un sistem de link-uri interne bine organizat. Dar nimeni nu îți spune cum să faci acest lucru.

Află că nu este de folos să publici link-uri doar de dragul de a o face, sau de a include ancore pe cuvinte cheie.

Atunci când setezi un nou link intern, valorifică intenția sau nevoia utilizatorului. Altfel spus, nu redirecționa utilizatorii în paginile site-ului fără un scop bine definit.

seo gresit spam de linkuri

Spre exemplu: dacă un utilizator citește despre pachete de hosting, cu siguranță nu o să îl direcționăm către o pagină în care avem conținut legat de promovare PPC. Intenția de achiziție a utilizatorului este clară și trebuie să ne folosim de ea pentru a finaliza conversia, nu pentru a o pierde.

Mai mult, link-urile interne trebuie să valorifice serviciile pe care le oferi. Toate legăturile din interiorul site-ului tău sunt axate pe conversie și nu complică procesul de achiziție, ci îl simplifică.

Spam de backlink-uri

Backlink-urile sunt extrem de valoroase. Și te ajută să ridici site-ul în rezultatele organice.

Însă acest lucru este posibil doar în anumite condiții. Cu siguranță că un spam de backlink-uri va duce către o penalizare din partea algoritmilor de indexare și nu către o repoziționare a site-ului.

Așadar, nu include paginile site-ului în directoare web. Evită publicarea de articole pe site-uri care doar asta fac – publicare de conținut pentru a crea backlink-uri către o mulțime de website-uri cu domenii de activitate diferite.

Starea backlink-urilor se poate urmări din rapoartele Search Console. Tot acolo vezi care sunt paginile destinație, înveți și care sunt ancorele link-urilor interne dar și numărul de trimiteri externe de care beneficiază paginile tale web.

Backlink-uri ineficiente

Ai evitat directoarele web. Dar backlink-uri tot trebuie să strângi.

Sunt de acord cu tine.

Însă, evită să o faci prin publicarea de advertoriale pe site-uri poziționate mai rău decât site-ul tău. Sau, pe pagini web cu domeniu de activitate total diferit de cel menționat în textul tău de site.

optimizare seo fara rezultate

Mai mult, evită backlink-urile de la site-uri care au conținut publicat într-o limbă diferită.

Vezi ce să alegi pentru site-ul tău: conținut în română sau în engleză.

Alege ca sursă externă site-urile care au instalat un certificat SSL și site-urile cu un volum de trafic consistent.

Așadar, analizează foarte bine sursa care face trimitere către site-ul tău. Este important ca toate backlink-urile să fie relevante. Altfel, vei investi fără rezultate, iar site-ul tău va scădea rapid în indexarea organică.

Concluzii

După cum vezi, este destul de ușor să aplici optimizări SEO care nu sunt utile pentru site-ul tău WordPress.

Evită excesele SEO și rămâi vigilent în fața tentațiilor de tip spam de backlink-uri.

Axează-ți resursele pe crearea conținutului de calitate și valorifică intențiile și nevoile publicului tău țintă.

Analizează periodic activitatea site-ului și urmărește rapoartele furnizate de Search Console și Google Analytics. Rezolvă din timp problemele identificate și găsește mereu oportunități prin care să adaugi conținut nou în structura website-ului.

Pe noi ne poți contacta oricând dacă ai nevoie de ajutor sau asistență. În rest, ne revedem pe blog.

Vrei să afli informații periodic, abonează-te in formularul de mai jos

Nu uita să dai un share!

Articole asemănătoare

Cum ar trebui sa-mi aleg numele de domeniu? – partea I

Scris de Ninel martie 17 2016

Am vazut clienti care vin isi iau un domeniu si apoi neavand rezultate cu el vor sa-l schimbe. E posibil ca de fapt, problema sa fie […]

Cum identifici corect intențiile de cumpărare ale utilizatorilor tăi

Scris de Ninel octombrie 3 2019

Dacă vrei să faci bani din prezența ta online trebuie să știi cum să furnizezi conținutul corect pentru publicul tău țintă. Și această regulă se […]

Cum înscrii un site în motoarele de căutare

Scris de Ninel ianuarie 17 2019

„Oare Google sau Bing nu cumva îmi văd site-ul odată ce a fost publicat?” Aceasta este întrebarea pe care mulți proprietari de website-uri și-o adresează, […]