Notă: articolul, publicat inițial în 07.02.2019, este revizuit periodic și actualizat pentru ca tu să te bucuri de informații relevante. Nu uita, ne poți oricând împărtăși din propria ta experiență folosind secțiunea comentariilor din finalul articolului. Spor la citit!
Cum să faci un blog de succes? Aceasta este o întrebare pe care foarte multe persoane și-o adresează în ziua de astăzi.
Există numeroase bloguri în întreaga lume. Ce îți poate garanta faptul că blogul tău va avea succes? Conform statisticilor, astăzi au fost publicate peste 5,06 milioane de articole de blog. Wow. Și asta înainte să public articolul pe care îl scriu acum 🙂
Cu atât de mult conținut publicat zilnic, să ieși în evidență cu blogul tău arată ca și cum ai striga pe un stadion de fotbal plin. Cel mult te vor auzi cei din jurul tău.
Totuși, dacă să faci un blog de succes ar fi o misiune simplă, atunci cea mai mare parte a blogurilor care există sunt de succes. Ceea ce ar naște din nou întrebarea: cum să faci un blog care să iasă în evidență?
Înainte de a începe să citești acest ghid, vreau să ții cont de un aspect important: succesul depinde de mulți factori, dar cel mai important dintre ei ești tu. Gândește-te că majoritatea celor care au publicat un articol astăzi vor fi demotivați mâine că nu au avut cititori. Și, dintre ei, majoritatea vor renunța să mai scrie încă unul. Cele mai multe bloguri existente în lume sunt inactive și nu putem ști dacă ar fi ajuns de succes, în cazul în care autorii lor ar fi continuat munca.
Nu uita, poți construi rapid un blog WordPress cu buget limitat.
Așadar, cheia succesului este perseverența. Nu fii demotivat. Urmează pașii din acest ghid să îți creezi propriul blog, fie că este vorba de un blog personal, de companie sau blogul unui proiect în care tu crezi foarte mult. Setează-ți obiective clare în minte și pornește cu gândul că succesul nu vine peste noapte. În blogging, poate dura ani de zile.
Foarte important înainte să începem ghidul: gândește-te bine dacă îți dorești doar un blog sau un website. Întreaga strategie este diferită, chiar dacă primii pași, din punct de vedere tehnic, sunt aceiași. Dacă îți dorești de fapt un website și acesta va fi pe WordPress, atunci mai bine citește ghidul nostru intitulat: Cum creezi un site web în WordPress.
Ești pregătit? Hai să începem.
Cum să faci un blog de succes: ghidul începătorului
Pasul 1: Crearea
Pană să ajungi să dai frâu liber creativităţii şi expresivităţii personale, primul pas în a face un blog de succes este efectiv crearea sa. Trebuie să alegi domeniul online și serviciile de hosting care vor găzdui gândurile tale. Nu sunt mulţi paşi de realizat aici şi nici nu sunt de speriat în ceea ce priveşte implementarea. Aşadar:
1. Alegerea domeniului şi a hostingului
Dacă vrei să ai succes cu blogul tău, nu vrei să te afişezi online cu o adresă de tipul www.siteulmeu.wordpress.com.
Da, nu te costă nimic în materie de bani, dar s-ar putea să te coste la nivel de credibilitate și imagine. Aşadar, cumpără de la bun început un domeniu web care să fie doar al tău. Gândeşte-te la un nume reprezentativ şi, mai ales, unic.
Poți verifica dacă numele dorit este liber direct pe homepage-ul ServHost.
Dacă vrei să îți creezi un blog personal sau o afacere bazată pe brand-ul tău personal, atunci cel mai bun nume este… chiar numele tău: www.prenumenume.ro.
Iată ce îți recomandăm să citești:
Dacă vrei să faci un blog pentru un proiect personal, profesional sau un ONG, atunci sfaturile din acest articol te vor ajuta să alegi un nume potrivit. Practic, aici trebuie să ții cont și de brand-ul pe care dorești să îl aibă site-ul tău – poate fi chiar numele proiectului sau organizației pentru care creezi acest blog.
- Cum ar trebui să-mi aleg numele de domeniu – partea I
- Cum ar trebui să-mi aleg numele de domeniu – partea a II-a
Pentru că alegerea numelui de domeniu este un pas important, am dedicat două articole acestui subiect. Citește-le și urmează pașii de acolo, chiar dacă alegi numele unui blog sau site.
Poţi face asta odată cu alegerea serviciului de hosting, care îţi va permite practic să urci blogul tău pe internet. Ideea e că un serviciu de hosting bun va avea grijă ca blogul tău să aibă cele mai bune condiţii pentru a rula online şi te poate scuti de unele neplăceri apărute pe parcurs.
Pentru început, e necesar să te familiarizezi cu principalii termeni de hosting folosiți de firmele de profil. Acest dicționar poate fi exact ceea ce ai nevoie. Învață acești termeni și îți vor fi de folos indiferent ce furnizor de hosting alegi, mai ales că tu te vei ocupa și de administrarea blogului tău.
Domeniul tău trebuie să fie găzduit pe un server dedicat. Dacă este vorba de un blog, putem presupune că vei folosi WordPress. Așadar, e simplu: alege un furnizor de hosting specializat pentru WordPress.
Pentru că îți faci un blog, nu este nevoie să intri atât de mult în detalii tehnice privind găzduirea web. Este important să cunoști cum să folosești panoul de administrare cPanel și, bineînțeles, cum să îți instalezi WordPress astfel încât să poți începe personalizarea blogului tău.
Iată un scurt video care te ajută să îți instalezi singur WordPress folosind cPanel:
2. Tema
O temă bună va arăta exact cum îti doreşti şi va transmite cititorilor tăi exact ceea ce îţi doreşti tu să le transmită. Iar dacă nu te pricepi la programare, nu-i nicio problemă! Cu WordPress, ai de unde alege și e simplu să faci un blog! În fond, platforma a fost concepută special pentru a găzdui bloguri şi are o multitudine de teme predefinite.
Sfatul meu: mai degrabă cumpără una decât să alegi dintre cele gratuite. E o investiţie care merită făcută, o faci o singură dată şi care se va dovedi avantajoasă. De ce? Pentru că nu de puţine ori temele gratuite au mai puţine funcţionalităţi şi o sumedenie de vulnerabilităţi, se updatează rar către deloc şi nici nu vin la pachet cu suport tehnic.
Cu toate acestea, pentru a alege tema potrivită, trebuie să cunoști o serie de lucruri:
Am scris acest articol cu gândul la profilul clientului ideal – cel care cumpără de la tine. Însă, gândește-te la cel care îți citește articolele ca fiind același cu cel care cumpără. Practic, în cazul unui blog, vinzi informații, iar cititorii tăi sunt, de fapt, clienții tăi. Privește-i ca atare și creează-le unul sau mai multe profile, ca să știi ce fel de oameni sunt, ce nevoi și interese au.
Există două tipuri de teme: WordPress de unde poți alege. Cele custom sunt, evident, mai scumpe și necesită ajutorul unui web designer. Acest lucru înseamnă ca să angajezi pe cineva, temporar, ca să îți creeze o temă de la zero, conform viziunii și dorințelor tale. Gândește-te bine dacă merită să faci o astfel de investiție: blogul tău îți va aduce venituri? Vrei să îl monetizezi? Sau doar va rămâne la nivel de hobby? Dacă va rămâne doar pasiune care îți poate aduce faimă dar nu venituri, atunci mai bine alege o temă predefinită, astfel încât investiția ta inițială să nu fie mare. Ulterior, îți poți modifica tema oricând.
În cazul în care te-ai decis la o temă predefinită, aceste 9+1 sfaturi îți pot fi de folos. Citește-le cu atenție și decide, în funcție de ele, unde vei căuta tema potrivită și ce temă să alegi.
Vezi și care sunt cele mai populare teme WordPress gratuite.
Dacă ai ales tema și ai cumpărat-o sau ai primit-o de la programator, tot ce trebuie să faci este să o instalezi pe blog. Iată un scurt tutorial care îți arată cum să faci asta:
3. Personalizarea
Odată ce ai terminat cu domeniul, hosting-ul şi alegerea temei WordPress, dedică timp personalizării acesteia. Ce înseamnă asta? Să dai blogului tău o notă personală, chiar dacă ai folosit pentru crearea sa o temă predefinită.
Scrie-ţi propriile texte, într-o notă proprie, sinceră, deschisă. Şi aici nu mă refer (încă) la articole, ci la descrierile necesare pentru acele secţiuni standard ale blogului tău (Despre mine, Contact etc).
Încarcă-ţi propriile imagini, ţinând cont de faptul că o poză cu tine pusă în header va fi mult mai de impact decât orice altceva. Oamenii se identifică cu oameni, nu cu logo-uri sau imagini stock găsite la liber pe internet.
Chiar dacă lucrezi la un blog, totuși e indicat să ai și câteva pagini, astfel încât oamenii care te citesc să aibă mereu la îndemână o secțiune informativă despre tine, respectiv o secțiune de contact.
Creează paginile folosind meniul lateral, opțiunea Pages – Add New. Adaugă apoi conținut pe pagina ta, respectiv imagini sau video-uri, în funcție de ceea ce deții și este relevant pentru cititori. Temele standard permit adăugarea de pagini pe site în felul următor:
Este posibil ca modalitatea de a adăuga conținut în site să difere, în funcție de editorul folosit de tema WordPress aleasă. Dacă te împotmolești la acest pas, caută informații în manualul de instrucțiuni al temei și este posibil să găsești chiar tutoriale video.
Descoperă care sunt cele mai importante 4 pagini ale unui site web WordPress.
4. Plugin-urile
Nu uita nici de plugin-uri! Cum să faci un blog în WordPress fără plugin-uri?
La fel ca în cazul temelor predefinite, ai o multitudine de opţiuni din care să alegi. Acestea îţi permit să adaugi cam ce vrei pe blogul tău, de la formulare de contact la butoane social media.
Totuşi, nu exagera! Evită să instalezi plugin-uri doar de dragul instalării. Dacă nu îţi sunt cu adevărat utile, nu te complica. Unele pot îngreuna semnificativ viteza de rulare a blogului tău, iar altele îl pot face chiar vulnerabil la atacuri.
Am creat această listă cu 9 plugin-uri de bază, pe care majoritatea site-urilor WordPress le folosesc. Analizează lista și alege care sunt cele care ți se potrivesc – pot fi chiar toate! Noi cu siguranță îți recomandăm Yoast SEO, este cel mai bun plugin pentru optimizarea blogului tău și a oricărui site WordPress.
Este important la un blog să îi monitorizezi constant traficul – încă de la început, de la lansare. De aceea, există un plugin WordPress foarte simplu de folosit: Google Analytics se numește. Instalează-l și află din acest articol cum citești cei mai importanți indicatori din Google Analytics.
Dacă te afli în acest stadiu, la instalarea plugin-urilor, este important să decizi de la început dacă îți dorești abonați la newsletter, dacă ești dispus să trimiți email-uri constante către aceștia. Nu mă refer aici la email-uri automate, ci la email-uri personalizate, scrise de tine, pentru cititorii fideli care vor să fie la curent cu noutățile. Iată 10 metode de a capta adrese de email pe site-ul sau blogul tău. O bună parte din acestea presupun plugin-uri WordPress.
Formularul de contact este una din cele mai utile secțiuni ale blogului tău. Prin intermediul său, cititorii îți pot adresa întrebări, îți pot solicita oferta și să îți facă propuneri de colaborare. De aceea, avem pentru tine 10 sfaturi care te vor ajuta să pui la punct formularul de contact pe site-ul tău.
Află și cum instalezi și configurezi Yoast SEO, sau cum instalezi și folosești Contact Form 7.
Dacă te-ai decis să instalezi formularul de contact pe blog tău, iată un scurt tutorial video:
Pasul 2: Conţinutul
Dacă discutăm despre cum sa faci un blog de succes, mai presus de orice este conținutul. Dar nu orice conţinut, ci conţinutul de calitate, unic, original, care să te reprezinte.
De exemplu, iată cum poți crea texte de site de calitate fără ajutorul unui specialist.
Deşi poate părea că aici ai libertate totală să îţi laşi resursele creative să îşi facă de cap, în realitate lucrurile nu stau chiar aşa. Realizarea unui conţinut de calitate are nevoie de o anume structură şi de nişte paşi pe care să-i urmezi.
Iată-i:
1. Planificarea
Din momentul în care te loveşte inspiraţia cu o idee până când ajungi efectiv să apeşi butonul “Publică” pot trece ore bune, uneori chiar zile. Important este să te foloseşti de acest timp planificându-ţi articolul, gândindu-te la ceea ce vrei să scrii. Acesta este un sfat important care te ajută cum sa faci un blog de succes.
Înainte de a a-ţi pune ideile pe hârtie, asigură-te că ai tot ce îţi trebuie pentru a începe. Şi ce anume îţi trebuie?
- Un subiect de interes. Lipsa interesului este moartea pasiunii în scris. Trebuie să ai tangenţă cu subiectul ales, să îţi placă suficient cât să se nască în tine entuziasmul.
- O schiţă. Te va ajuta foarte mult să îţi pui gândurile în ordine şi te va ţine departe de a bate câmpii pe lângă subiectul despre care scrii.
- Documentarea. Chiar dacă ţi-e familiar subiectul despre care vrei să scrii, nu le poţi şti pe toate, aşa că foloseşte toate sursele de documentare pe care le ai la dispoziţie, online şi offline.
Iată ce resurse utile pe această temă îți dedicăm:
Ca să menții o publicare constantă pe blogul tău, ai nevoie de un plan editorial. De aceea, am scris cei doi pași esențiali despre realizarea unui plan editorial pentru blog în acest articol.
Găsirea cuvintelor cheie potrivite este vitală pentru optimizarea, pe termen lung, a unui blog. Ca să obții trafic constant, organic ai nevoie de alegerea setului de cuvinte cheie. De aceea, am dat câteva exemple utile în articolul menționat mai sus.
Tuturor ne place să economisim timp, mai ales când vine vorba de research. Cu siguranță, dacă îți creezi un blog în care doar reciclezi ideile de articole găsite pe alte bloguri, nu te vei face remarcat și nu vei veni cu nimic în plus. Cititorii apreciază tot ceea ce este nou, atât ca informație, cât și ca stil. Așadar, pune-ți întrebările menționate în acest articol și răspunsurile te vor ajuta să găsești repede idei de articole la care doar tu te-ai fi putut gândi.
Dacă vrei să faci treabă bună cu blogul tău, ai nevoie de conținut constant, scris în mod organizat. Indiferent cât de personale sunt subiectele despre care scrii, mereu ai nevoie de un plan. Altfel, riști să nu ajungi nicăieri, și aici mă refer la trafic – numărul de cititori. Așadar, urmează sfaturile din acest articol și află cum să-ți faci un plan care te ajută să scrii constant pe subiecte de interes și cuvinte cheie căutate de cititorii tăi.
Deși anumite informații din acest articol le cunoști deja, deoarece au fost menționate mai sus, totuși este util să îl citești dacă te afli în acest stadiu. Este important să aplici sfaturile prezentate de acum, dacă încă nu ai publicat conținut pe blogul tău, dar și de acum înainte, cu fiecare articol publicat. Cele 9 sfaturi valoroase, puse în aplicare, te vor ajuta să generezi mai mult trafic și, mai ales, să îți fidelizezi cititorii.
2. Optimizarea
Când vine vorba de SEO, suntem pe un teritoriu complex. Nu vreau să te descurajez, însă optimizarea unui blog este asemănătoare cu optimizarea unui site de orice fel. Regulile sunt aceleași, diferă doar nișa și concurența.
În funcție de popularitatea principalelor cuvinte cheie din domeniul tău de activitate, îți poți face o idee asupra traficului ce îl poți obține din motoarele de căutare. Însă, cu cât este concurență mai mare pe acele cuvinte cheie, cu atât șansele de a ajunge cu blogul tău în prima pagină sunt mai mici.
Totuși, dacă îți creezi de la bun început un blog de nișă, șansele sunt mai mari decât dacă îți creezi un blog generalist, în care ai articole despre subiecte variante, care nu au legătură între ele: exemplu, de la călătorii la dezvoltare personală și electrocasnice la promoție.
În general, blogurile generaliste nu aduc niciun plus de valoare, decât dacă sunt platforme de știri care publică zeci de articole zilnic. Altfel, ele au putere mai scăzută în „ochii” motoarelor de căutare, dat fiind că nu reprezintă o concurență serioasă pe nicio nișă concretă.
Ca să nu ne mai lungim și să trecem la treabă, iată un ghid pe care ți l-am pregătit:
Toate informațiile scrise sau spuse de mine, despre SEO, au fost adunate în acel ghid. Alege resursele de care ai nevoie și citește-le cu încredere.
În plus, află despre avantajele mentenanței lunare sau despre 10 metode prin care poți optimiza rapid un website.
3. Titlurile
Acestea sunt primul lucru cu care ia contact cititorul tău şi aproape mai importante decât conţinutul. Dacă nu sunt suficient de atractive şi relevante, se prea poate ca acesta să nu se mai obosească să citească şi restul articolelor.
Sunt două abordări de luat în considerare atunci când scrii un titlu. Poţi alege titlul în funcţie de subiectul ales înainte de a scrie textul sau îl poţi concepe la final, după ce ai epuizat subiectul. Fie că sunt sub formă de enunţ ori interogaţie, scrie titlul cu gândul la audienţa ta şi ce anume le-ar capta atenţia.
Titlurile, în sine, sunt o reclamă pentru conținutul tău. Tratează-le ca atare, acordă-le importanța cuvenită și urmează sfaturile ce le-am pregătit pentru tine în acest articol.
4. Conţinutul
La fel ca în cazul titlului, sunt două abordări în ceea ce priveşte crearea conţinutului pentru blogul tău. Fie te poţi aşeza la computer şi să nu te mai ridici de acolo până nu epuizezi articolul, fie poţi lucra gradual. Oricare dintre variante este bună atât timp cât funcţionează pentru tine.
Scrisul este până la urmă o aptitudine care se poate învăţa şi antrena. Cu cât vei scrie mai mult, cu atât îţi va fi din ce în ce mai facil, o vei face mai bine şi mai repede.
Ca să faci acest lucru, trebuie să mergi în secțiunea Posts-> Add New. Secţiunea aceasta este exclusiv pentru crearea de articole noi şi oferă o mulţime de instrumente de editare a textului, plus adăugarea de fişiere multimedia.
Acum este momentul să afli cum scrii introduceri care captează atenția și cum publici concluzii care convertesc rapid.
Pentru a adăuga un articol pe blog, iată și un tutorial video creat de mine care îți va fi de folos:
Conținutul este principalul motiv pentru care oamenii accesează un website. Nu te gândi vreodată că, dacă articolele tale sunt prea lungi sau prea scurte, oamenii vor intra și vor ieși. Atât timp cât le aduci valoare prin conținutul tău, ei vor citi ce îi interesează. De aceea, sfaturile mele din acest articol sunt numai bune pentru tine, dacă ești la început cu scrierea de articole.
Gândește-te că blogul nu are doar paginile cu articole, ci și cel puțin o pagină „Despre”, una de Contact. Poate ai și o pagină de portofoliu și una cu serviciile tale oferite – de exemplu, dacă ești freelancer și blogul este mijlocul tău de a atrage clienți. Orice abordare ai avea asupra blogului tău, cu siguranță sfaturile din acest articol despre scrierea conținutului te vor ajuta.
Dacă vrei ca articolele tale să se încarce repede, să se afișeze bine și pe mobil, să nu creeze probleme cititorilor, atunci nu trebuie urcate imaginile pe blog în mod aleatoriu. Optimizează fiecare imagine adăugată pe blog, urmând sfaturile din acest articol.
Pe această temă am pregătit, bineînțeles, și un tutorial video:
Un content writer este acea persoană specializată cu creația de conținut, care din asta trăiește. Să presupunem că dorești să investești în blogul tău, astfel încât la un moment dat să ajungi să ai trafic organic suficient de mare cât să îți aducă venituri. Însă, poate că nu ai timp să te ocupi de blog așa cum ar trebui. Există numeroși content writeri pe care îi poți angaja. Sfatul meu? Începe cu unul care să îți înțeleagă nișa și domeniul de activitate. Lucrează cu el, și articolele care îți vor purta numele vor apărea pe blog în mod constant.
Blogul tău nu trebuie să se rezume doar la articolele publicate. Îi poți asocia mai multe tipuri de conținut, inclusiv video (vlogging) sau audio (podcast), sau chiar ebook-uri. Dacă ținta ta este să îți atragi lead-uri, atunci una din cele mai eficiente metode, folosite de blogurile de pretutindeni, este oferirea unui ebook gratuit. Sfaturile din acest articol te vor ajuta.
5. Editarea
Deşi poate părea o etapă facilă şi rapid de realizat, editarea este ceva mai mult decât simpla corectare a greşelilor gramaticale. Editarea presupune o muncă analitică şi o privire de ansamblu asupra textului pentru a te asigura că este nu doar corect gramatical şi potrivit la nivel de sintaxă, ci că este comprehensiv, putând fi uşor de citit şi înţeles.
Da, acesta este momentul în care va trebui, poate, să renunţi la anumite cuvinte sau chiar porţiuni de text – care, desigur, ţi-au luat timp ca să le concepi – de dragul unităţii şi fluidităţii.
În acest punct, vânează repetiţiile şi scapă de ele. Nimic nu e mai anost decât să repeţi acelaşi cuvânt de 3 ori într-o propoziţie. Caută mereu sinonime!
Un truc util este acela de a citi textul integral cu voce tare. Dacă pe undeva pe parcurs ţi se împleticesc limba şi gândurile, e semn că acolo mai ai de lucru. Reformulează!
De asemenea, fă propoziţiile scurte, iar paragrafele şi mai scurte. Calupurile mari de text sunt descurajante pentru orice cititor, pe când paragrafele scurte îi vor îndemna să citească până la final.
În plus, update-ul este extrem de relevant. Periodic este important să reactualizezi articolele vedetă. Să aduci conținut nou în cuprinsul lor, să te asiguri că există link-uri relevante și care urmăresc intenția / nevoia publicului țintă.
Pasul 3: Promovarea
Cum sa faci un blog care să aibă cu adevărat succes? Ei bine, e nevoie de ceva mai mult decât o prezenţă online şi un conţinut atrăgător. Toate eforturile tale riscă să fie zădărnicite, dacă nu ai parte şi de trafic. Ca să eviţi asta, iată câteva metode de promovare a blogului tău:
1. Foloseşte social media
Profită din plin de oportunităţile de promovare pe care le oferă reţelele de socializare, de la Facebook la Instagram şi LinkedIn. Menţionează adresa blogului tău în profilul personal de pe aceste reţele şi, din când în când, fă câte o postare cu trimitere la unul dintre articolele tale.
Dacă vrei să folosești în mod corespunzător rețelele de socializare, nu porni la drum fără un plan editorial. Gândește-te unde stau mai mult cititorii tăi și fii acolo cu postări interesante pentru ei.
Cu siguranță ai nevoie să crești popularitatea blogului tău în rețelele de socializare. Ca să faci acest lucru, nu este suficient doar să creezi conținut constant pe care să îl publici. Urmează aceste sfaturi pentru a avea impactul dorit.
Alege locurile unde distribui conținut în funcție de nișa ta și profilul audienței tale. Cu toate acestea, în România, indiferent în ce nișă activezi, cu siguranță vei avea de câștigat dacă vei adapta conținut și pentru Facebook, Instagram și YouTube, acestea fiind cele mai populare rețele. După aceea, LinkedIn mai este de luat în vedere, în cazul în care scrii despre domenii precum business sau HR.
Află și cum îți promovezi site-ul pe Facebook cu buget redus.
2. Trimite newslettere
Dacă ai deja o bază de email-uri de la cei interesaţi de subiectul blogului tău, nu te sfii să o foloseşti. Trimite din când în când câte un newsletter cu cele mai de interes informaţii pentru audienţa ta. Nu uita să adaugi şi un îndemn către distribuirea conţinutului creat de tine.
Dacă dorești să trimiți constant email-uri către abonații tăi, trebuie să te împrietenești cu un instrument de email marketing pe care îl vei folosi periodic. Am creat o listă pentru tine, cu o serie de criterii de alegere, din care poți alege instrumentul de email marketing care ți se potrivește. Ține cont de faptul că toate sunt gratuite, până într-un anumit număr de abonați.
Dacă vrei să obții mai multe rezultate cu adresele tale de email, ai nevoie constantă de noi adrese în lista ta. Iată câteva sfaturi care te ajută în acest sens.
Citește și despre costurile mai puțin știute în promovarea online.
3. Distribuie de mai multe ori
Ai putea crede că e suficient să promovezi articolele de pe blog o singură dată. Ei bine, nu. Studiile arată că distribuirea conţinutului mai mult de o dată pe reţelele sociale determină o creştere semnificativă a traficului.
În aceeaşi ordine de idei, promovează din nou acele articole cu cel mai mare succes şi trafic. Dacă te întrebai până acum: cum faci un blog de succes, ține cont de această regulă.
4. IMPLICĂ-TE ÎN forumuri online
Alătură-te forumurilor care au legătură cu subiectul blogului tău. Intră în conversaţii, fii activ şi include link-ul blogului tău în semnătura ta de pe acel forum. Dacă ai un subiect relevant de spus pe domeniul tău, cu siguranță vei atrage și trafic din acel forum.
5. Include link-ul blogului în semnăturile personale
Pe email, pe cărţile de vizită, de fapt, pune link-ul oriunde poţi. Îndrăzneşte chiar să fii creativ în ceea ce priveşte promovarea blogului tău.
6. Lansează un concurs pe blog
Concursurile sunt un mod grozav de a atrage noi vizitatori pe site-ul tău. Iar dacă faci asta, nu uita să dai de ştire lumii despre concursul tău şi pe site-urile specifice cu informaţii despre concursuri.
7. Scrie în calitate de guest blogger
Caută bloguri din aceeaşi nişă cu al tău, dar cu un trafic mai mare şi oferă-te să scrii în calitate de guest blogger. Sau vice-versa. Invită un blogger celebru să scrie pe blogul tău. În acest fel, vei putea obţine link-uri şi vizitatori noi.
Studiu de caz: blogul culinar
Există numeroase bloguri care au adus popularitate autorilor lor, pornind ca niște simple pasiuni și ajungând să devină adevărate afaceri. Iată un caz: blogul culinar, precum și câteva sfaturi aplicate celor care vor să înceapă un astfel de proiect.
Important: Iată că am ajuns la finalul ghidului despre cum să faci un blog de succes. Sper că sfaturile prezentate ți-au fost utile. Totuși, vreau să îți mai ofer un sfat, care este valabil pentru orice utilizator WordPress: menține-ți mereu site-ul actualizat: atât tema, cât și versiunea de WordPress și plugin-urile. Iată câteva sfaturi despre cum să faci update la WordPress.
Cu drag,
Ninel