Afacerea ta are un site de prezentare? Foarte bine! Ai bifat unul dintre cei mai importanți pași în ceea ce privește dezvoltarea business-ului tău. Este de la sine înțeles că, în ziua de astăzi, trebuie să fii prezent în mediul online pentru a ajunge mai rapid la potențialii clienți.
Ca să nu mai vorbim de faptul că un site de prezentare este cartea de vizită a business-ului tău. Oricine aude că ai o afacere, s-ar putea să te întrebe care-i adresa site-ului tău, nu ce vinzi, nu ce prețuri ai. Poate chiar să te întrebe dacă ai recenzii bune. Ceea ce spune multe.
Dacă ai bifat primul pas, trebuie să treci la următorul, adică la conversii. Fie că abia ți-ai lansat site-ul ori ai un pic de vechime în mediul online, obiectivul principal este să ai cât mai multe conversii.
Iar conversiile vin atunci când serviciile tale ajung în interogările de pe Google ale potențialilor clienți. Așa că, poți să te așezi confortabil, avem câte ceva de vorbit pe această temă.
În primul rând, probabil ești familiarizat cu faptul că oricine are un site de prezentare își dorește mai multe conversii. Practic, acesta este scopul afacerii.
Iar site-ul devine unul dintre cele mai importante instrumente care te pot ajuta în acest sens. Ca să nu mai vorbim de soluțiile de găzduire web, fără de care site-ul tău nu ar putea rula corespunzător. Ține cont de faptul că, fără un hosting performant, site-ul tău poate avea o viteză de încărcare lentă. Și acest lucru nu este tolerat bine de utilizatori.
În al doilea rând, avem o veste bună: chiar dacă toată lumea își dorește mai multe conversii și, bineînțeles, are și un site, asta nu înseamnă neapărat că are și o strategie. Ceea ce nu este deloc indicat. Nu poți pleca la drum fără o strategie.
Așa că hai să vorbim mai multe despre unul dintre cele mai dorite servicii de pe piață, adică serviciile de optimizare SEO. Și la ce aspecte ar trebui să fii atent dacă vrei să începi o colaborare cu o agenție care oferă astfel de servicii.
Despre servicii de optimizare SEO
Cu siguranță ai mai auzit de Search Engine Optimization și ești familiarizat cu acest tip de promovare organică. Și, așa cum spuneam într-un articol precedent, oricine deține un website trebuie să aibă măcar câteva noțiuni în ceea ce privește marketingul online. Așa că, nu uita să arunci o privire și pe diferențele dintre SEO și SEM.
În plus, poți afla și cum te poate ajuta blogul personal ca să dezvolți un funnel eficient.
Scopul ultim pe care trebuie să-l aibă serviciile SEO este afișarea conținutului de pe un site în prima pagină a motoarelor de căutare atunci când cineva inițiază o interogare pe anumite cuvinte cheie.
De exemplu, gândește-te la conținutul de pe site-ul tău. Fie că vorbim despre descrierile de produse din magazinul online sau efectiv de articole din blogul integrat în site-ul de prezentare, acestea pot fi optimizate.
Astfel, la o simplă interogare pe orice motor de căutare, site-ul tău poate apărea printre primele. Însă, pentru a ajunge la acest rezultat, ai nevoie de o strategie SEO bine pusă la punct pe cuvinte cheie. Și trebuie să ai grijă la excesul SEO de conținut.
Uite și de ce trebuie să ții cont dacă vrei integrarea unui magazin online pe un site de prezentare.
Ce trebuie să reții de aici?
- SEO reprezintă una dintre cele mai eficiente strategii de promovare a paginilor tale web – fie că vorbim de site-uri de prezentare, de o platformă ecommerce sau de un simplu blog;
- un tool precum Yoast te poate ajuta mai mult decât crezi în ceea ce privește optimizarea conținutului de pe site, așa că află cum să instalezi și să folosești pluginul Yoast SEO;
- cei mai buni prieteni ai tăi trebuie să devină Google Analytics și Google Search Console; urmărește cei mai importanți indicatori Google Analytics ca să afli detalii despre comportamentul utilizatorilor care îți vizitează pagina; vezi și cum trebuie să folosești Google Search Console pentru a descoperi cât de bine ești poziționat pe Google și ce ar trebui să modifici în site pentru a urca cât mai sus în SERP.
Aspecte despre colaborarea cu o agenție SEO
Dacă ți se pare mult prea dificil ce am discutat mai sus, poți oricând să apelezi la o agenție care să te ajute să-și promovezi business-ul în mediul online.
Și cum targetul nostru momentan este optimizarea SEO, haide să aflăm împreună ce trebuie să ai în vedere atunci când vrei să colaborezi cu o agenție SEO. E recomandat să poți evalua o colaborare obiectiv, așa că trebuie să iei în calcul cele mai importante criterii de clasificare.
1. Portofoliu
Nu vrei să-ți irosești bugetul fără să ai rezultate. Ceea ce este perfect normal. Așa că, înainte de a pleca la drum cu o agenție SEO, asigură-te că ai la îndemână un portofoliu solid, cu rezultate dovedite. Solicită portofoliul agenției (sau agențiilor) și nu uita să ceri și o recomandare despre aceasta și în cercurile de business în care te afli.
2. Tool-uri de tracking și cuvinte cheie
Îți mai aduci aminte ce discutam mai sus? Despre utilizarea Google Analytics și Google Search Console? Ei bine, trebuie să fii foarte atent la acest aspect. O agenție SEO trebuie să știe cum funcționează aceste tool-uri. De ce? Pentru că doar cu ajutorul lor, tu poți avea rata de conversie pe care ți-o dorești.
Mai mult, pe lângă faptul că trebuie să cunoască foarte bine cum funcționează acestea, trebuie să știe să implementeze strategiile de promovare SEO, atât on-page cât și off-page și să facă keyword research cu Planificatorul de cuvinte cheie de la Google.
3. Calitatea livrabilelor
Dacă vrei să pornești pe drumul serviciilor de optimizare SEO, trebuie să ai în vedere faptul că, la început, e posibil ca bugetul cerut de agenție să fie mai mare. Dar acest lucru nu trebuie să te sperie. Mai ales dacă portofoliul pe care l-ai cerut este în regulă. Ar trebui să-ți adresezi întrebări atunci când agenția îți promite o creștere incredibilă, în 2 luni, cu un buget sub nivelul pieței.
Fii sigur că articolele pe care le vei primi, precum și administrarea întregii strategii SEO s-ar putea să lase de dorit. Adică să nu ai rezultatele pe care le aștepți. Așa că, ai grijă la bugetul propus.
În caz contrar, dacă bugetul propus de agenție este mai mare, s-ar putea să ai rezultate mai mult decât satisfăcătoare.
4. Acces la conturile de Google Analytics și Search Console
Dacă vei colabora cu o agenție SEO, asigură-te de la început că ți se va oferi acces de tip proprietar la conturile de Google Analytics și Google Search Console. Astfel, poți urmări chiar tu evoluția campaniilor implementate, precum și rezultatele acestora, în timp real, la orice oră din zi și din noapte.
Acestea sunt cele mai importante aspecte pe care trebuie să le ai în vedere atunci când vrei să apelezi la o agenție care furnizează servicii de optimizare SEO.
Dacă ai nevoie de ajutor, nu uita să ne contactezi. Îți dorim mult spor la conversii!