În sfârșit, ai dat drumul business-ului pe care ți-l doreai. Însă a trecut ceva timp și lucrurile nu funcționează. Pe scurt, nu ai parte de conversiile la care te-ai așteptat atunci când ai dat drumul afacerii. Ești conștient că succesul unui magazin online crește în timp. Dar ți-ar plăcea să știi unde s-a strecurat eroarea.
Ai realizat un studiu de fezabilitate complex, care te-a ajutat să implementezi cu succes toate fazele proiectului. Iar planul întregii afaceri a fost organizat corespunzător. Aparent, socoteala de acasă nu se potrivește tot timpul cu cea de la târg.
Chiar dacă ai luat în calcul mai multe variabile și toate sugerau că ești pe drumul cel bun, probabil ai scăpat din vedere un aspect important. Care este acela?
Promovarea afacerii tale în mediul online.
În ziua de azi, când totul se bazează pe prezența online, nu-ți permiți lipsa unei strategii de promovare bine pusă la punct. Apoi implementată corespunzător.
Altfel, cum ai putea să-ți faci afacerea cunoscută și să-ți eficientizezi vânzările pentru magazinul tău online dacă nu le promovezi?
Hai să discutăm mai multe despre mecanismul eficientizării vânzărilor unui magazin online. Și ce ai putea tu să faci pentru a avea conversiile mult așteptate.
Creare site web – îți sună cunoscut?
Dacă ai dat drumul afacerii tale, sunt șanse destul de mari să ai deja un site de prezentare. Însă acest lucru nu este suficient. Site-ul tău trebuie să îndeplinească anumite condiții. De ce? Pentru că, dacă nu are:
- o viteză rapidă de încărcare;
- linkuri funcționale;
- un hosting performant;
- teme WordPress atractive;
acesta nu va ajunge într-o poziție fruntașă în motoarele de căutare. Ce rezultă de aici? Conversiile vor avea de suferit. Așa că vezi care sunt top 10 optimizări de care site-ul tău are nevoie și implementează.
Află și cum te ajută Google Search Console să-ți optimizezi siteul.
Un alt aspect la care trebuie să fii atent este diferența dintre un raport SEO și un audit SEO și de ce ambele sunt necesare pentru a avea un site conform standardelor utilizatorilor.
Ți se pare dificil? Atunci, nu ezita și scrie-ne. Te putea ajuta cu ședințe de consultanță în afaceri 1 la 1. Identificăm punctele nevralgice și găsim soluții pentru a-ți putea ajuta afacerea să evolueze.
Eficientizarea vânzărilor unui magazin online
Ceea ce am discutat mai sus se află în strânsă legătură cu ce urmează să discutăm în continuare. Practic, dacă site-ul tău nu e optimizat corespunzător, nu ai cum să obții conversiile pe care ți le dorești cu magazinul tău online. Mai ales dacă ai optat pentru integrarea magazinului online pe site-ul de prezentare.
Dacă ai ales această variantă, înseamnă că ai instalat modulul WooCommerce și pentru asta, te felicit! Această implementare este foarte intuitivă și ușor de folosit. În plus, datorită ei, ai acces la multe informații privind plățile, încasările, stocurile și vânzările din magazinul tău online.
Despre buyer persona
Informații care ne duc cu gândul la identificarea intențiilor de cumpărare ale utilizatorilor tăi. Detaliile privind vânzările și comportamentul consumatorului pe site-ul tău sunt foarte importante. Cu ajutorul lor, vei putea identifica mai rapid profilul de buyer persona.
În plus, identificarea acestui profil este unul dintre cele mai importante 10 lucruri de știut pentru a-ți crea un magazin online.
Acest profil este vital pentru ca afacerea ta să funcționeze și tu să ai conversiile pe care ți le dorești. Practic, dacă ai schițat profilul de buyer persona, știi:
- informații generale – sex, vârstă, statut civil, locație geografică, venit, educație;
- valori – care sunt valorile personale cele mai importante;
- detalii despre profesia acestuia – industria unde activează, rolul pe care îl deține;
- obiective – obiective personale și profesionale;
- pasiuni și timp liber – care-i sunt hobby-urile, ce rețele sociale folosește, de unde se informează.
Atenție! Profilul buyer persona este o reprezentare destul de generală de tip portret a clientului pe care magazinul tău online ar trebui să-l atragă. Pentru rezultate cât mai bune, apelează la tool-uri precum Google Analytics și Keyword Planner.
Creare landing page pentru un magazin online
Dacă ai o idee cât mai bine definită în ceea ce privește profilului buyer persona, pregătește și un landing page. Fie că ai un produs nou sau că există o perioadă cu un apetit comercial ridicat (sărbători sau Black Friday), un landing page te poate ajuta să-ți eficientizezi vânzările.
Landing page sau pagina de vânzare este un tool extrem de eficient pentru magazinul tău online.
Dacă este realizat corect din punct de vedere al designului (adică nu este prea încărcat) și are un text atrăgător, ai șanse mult mai mari să obții conversiile mult așteptate. De asemenea, cu ajutorul unui landing page, poți analiza mult mai bine comportamentul potențialilor clienți și, astfel, poți să-ți dai seama ce trebuie să schimbi în strategia ta de promovare.
Vrei să aprofundezi subiectul? Află totul despre landing page și cum poți să-l optimizezi în așa fel încât să ai rezultate bune. În plus, ți-am mai pregătit un articol cu sfaturi utile de web design și user experience pentru landing page.
În loc de concluzii
Ce trebuie să reții pentru a avea rezultate bune în ceea ce privește magazinul tău online?
Optimizează-ți site-ul
Așa cum discutam și mai sus, un site nu e niciodată de ajuns pentru a avea rezultate bune în ceea ce privește conversiile. Optimizează-l SEO pentru ocupa poziții de top în Google. E calea sigură de a avea conversii.
Creează un buyer persona
Un buyer persona construit corect te poate ajuta să identifici:
- nevoile pe care le are potențialul client;
- temerile acestuia referitoare la produsele pe care tu le comercializezi;
- motivația procesului de cumpărare;
- factorii care influențează procesul de achiziție.
Așa că nu sări peste acest pas. Este esențial în dezvoltarea pe timp îndelungat a magazinului tău online. Cu cât știi mai multe despre potențialul tău client, cu atât vei putea să-ți modifici strategia.
Profită de puterea unui landing page
Completarea unui landing page de către un potențial client te ajută să aduni informații valoroase despre acesta. În plus, îți poți da seama ce tip de vizitatori are site-ul tău.
Sper ca informațiile de mai sus să te ajute să obții cât mai multe conversii fără prea mult efort.
Spor la implementat și mult succes în tot ce-ți propui!