O schimbare de viziune nu este o practică rar întâlnită în domeniul de business. Starea pieței, fluctuațiile cashflouw-ului, schimbarea nevoii publicului țintă sau identificarea unei noi oportunități în piață sunt toate motive care pot genera o nouă viziune și o nouă abordare pentru afacerea ta.
Să presupunem că ai pus totul la punct. Că ai pregătit noi produse și noi servicii pentru clienții și publicul tău țintă. Ai chiar un nou logo și un nou brand pe spatele cărora să clădești un business de succes. Dar la prezența în mediul online te-ai gândit?
Știm, nu pare un aspect la fel de important precum, să zicem, asigurarea unui nou stoc de produse. Dar, nu trebuie să uiți că cei mai mulți dintre clienții tăi vin din online. Și atunci, cum va avea de suferit traficul website-ului tău?
O schimbare de viziune va atrage după sine și o schimbare a domeniului website-ului. Poate chiar un redesign de site ori chiar adăugarea sau eliminarea de pagini web. Nu-i așa că lucrurile par a se complica?
Ei bine, da. Schimbarea domeniului pentru un website este o provocare. Mai ales dacă luăm în considerare strategia SEO, cea care este responsabilă de traficul organic atras de paginile tale web. Și da, vorbesc despre cuvintele cheie pentru care ești bine poziționat.
Despre aspectele tehnice legate de schimbarea domeniului ți-am mai vorbit și cu alte ocazii.
Vei rămâne în primele rezultate Google și după schimbarea numelui de domeniu?
Răspunsul la această întrebare depinde de mai multe aspecte. Sau, mai bine zis, depinde de ceea ce vei face în continuare. Și de cum vei planifica tranziția către un alt nume și un alt brand.
Ce să faci înainte de schimbarea domeniului
Buyer persona și intențiile de achiziție
Servicii noi, oameni noi. Cam așa s-ar traduce strategia ta de marketing. Doar că, de îndată ce îți diversifici portofoliul de servicii și de produse trebuie să fii conștient că publicul tău nu mai este același cu cel inițial.
Ai nevoie de un nou profil de buyer persona. Astfel încât să știi cu exactitate cui te adresezi și cum o faci.
În plus, trebuie să identifici noile intenții de achiziție ale publicului tău țintă. În jurul acestor informații vei concepe strategia SEO, analiza de cuvinte cheie și întreg conținutul pe care îl vei publica pe noul tău website.
Alegerea unui nume nou
Cel mai dificil pas pe care îl ai de făcut este cel al alegerii unui nou nume pentru website. Acesta poate fi similar cu cel existent, astfel încât tranziția să nu fie una majoră, fie să se diferențieze complet de cel existent.
În alegerea ta contează foarte mult schimbarea de viziune pe care o ai. Oricum ar fi, noul nume trebuie să fie unul ușor de reținut, de impact pentru publicul țintă. Nu trebuie să descrie neapărat afacerea sau domeniul de activitate. Prin campanii de marketing bine gândite vei putea crea o strategie de brand awareness.
Din punct de vedere SEO, domeniul tău trebuie să fie scurt, dintr-un singur cuvânt. Poți include chiar un cuvânt cheie reprezentativ domeniului de activitate, însă nu este obligatoriu să faci asta.
Rezervarea domeniului
Fă o listă scurtă cu posibile nume de domeniu. Apoi, verifică disponibilitatea.
Alege noua denumire și achiziționează domeniul astfel încât să poți publica, mai apoi, un website la acea adresă web.
Nu uita să-ți înregistrezi brandul pentru a nu avea probleme ulterioare.
Serviciile de hosting
Dacă ai un site cu siguranță beneficiezi deja de servicii de hosting pentru paginile web. Mai sunt aceste servicii de actualitate având în vedere noul specific?
Ia legătura cu reprezentanții agenției de hosting și vezi dacă se justifică schimbarea pachetului de găzduire. Desigur, vezi dacă spațiul îți permite să găzduiești două domenii diferite. Da, din punct de vedere SEO este recomandat să nu renunți la vechiul domeniu nici chiar după ce tranziția a fost finalizată.
Atunci când schimbi domeniul este important să transmiți motoarelor de căutare care este legătura dintre cele două domenii. Și faptul că, de fapt, în spatele noii denumiri se află aceeași afacere. Astfel, traficul și indexarea nu se vor pierde ci ele vor fi redirecționate către noua adresă web.
Realizarea website-ului
Este bine să colaborezi cu o agenție de web design pentru realizarea noului site. Asigură-te că paginile web arată exact așa cum îți dorești.
Apoi, testează toate funcționalitățile și nu uita nici de performanța site-ului. Ai nevoie să asiguri cea mai bună experiență în mediul online pentru publicul tău țintă. Și, desigur, să ai un website mai bun decât cel precedent.
Din nou, din punct de vedere SEO transmiți algoritmilor de indexare că tranziția este aplicată pentru a veni în ajutorul utilizatorilor cu servicii online mai bune și de o calitate superioară.
Lista link-urilor vechi
Îți recomand să faci o listă cu toate link-urile existente. Absolut toate link-urile interne și externe care există în sitemap.
Poți să le treci într-un document astfel încât să le poți urmări cu ușurință.
De ce să faci asta?
Pentru a nu risca să ai erori 404 după tranziția către noul domeniu. Acolo unde vor fi modificări, vei seta redirectări punctuale.
Optimizarea SEO are în vedere traseul utilizatorilor în și prin paginile site-ului astfel încât totul să fie clar atât pentru cei care îți accesează domeniul cât și pentru modul în care algoritmii de indexare îți înțeleg site-ul.
Backupul website-ului existent
Desigur, înainte de orice schimbare este mai mult decât recomandat să salvezi ceea ce ai deja. Pentru că dacă ceva nu merge așa cum ai plănuit, să nu ajungi în situația în care ai pierdut totul.
Așa că, prin panoul de administrare cpanel, aplică un backup complet. Dacă nu știi exact ce este de făcut, apelează la încredere la cei care se ocupă cu serviciile de hosting pentru tot suportul de care ai nevoie.
Ce să faci după schimbarea domeniului
Setarea unui redirect de la vechiul domeniu către cel nou
Așa cum ți-am spus de mai multe ori până acum, pentru a nu pierde poziții organice este nevoie să setezi redirectări.
Ei bine, cea mai importantă redirecționare este cea care face legătura dintre vechiul domeniu și cel nou. În acest fel, clienții care vor încerca să acceseze vechiul site vor fi redirecționați automat către cel noi. Și așa vor înțelege că este vorba despre aceeași afacere, sub o nouă imagine.
Același lucru va înțelege și algoritmul de indexare Google. Iar din punct de vedere SEO asta înseamnă că noul domeniu va păstra poziționarea pe cuvinte cheie aferentă vechiului website.
Generarea unui nou sitemap
După ce te-ai ocupat de toate modificările și după ce te-ai asigurat că nu există link-uri stricate, este momentul să trimiți spre analiză noul sitemap.
Adică, să accesezi contul de Search Console și să confirm proprietatea noului domeniu.
Așa poți obține rapoartele aferente poziționării organice pentru noul website.
Sitemapul poate fi generat fie prin intermediul unui plug-in WordPress, fie manual.
Monitorizarea Search Console și Google Analytics
Strategia ta SEO trebuie să includă monitorizarea rapoartelor Search Console și Google Analytics.
Aceste rapoarte îți vor spune în ce măsură site-ul tău a fost afectat de schimbarea numelui de domeniu.
Urmărește poziționarea organică, cuvintele cheie pentru care ești bine indexat și evoluția sau comportamentul traficului. Mai mult, aruncă o privire și peste cele mai importante pagini care îți aduc vizite pe site și compară totul cu ceea ce se întâmpla înainte de a aplica tranziția.
Ai rezultate bune atunci când diferențele nu sunt majore.
Însă, dacă imediat după modificarea domeniului observi o scădere a traficului, nu intra în panică. Este normal să se întâmple asta. Însă, totul ar trebui să își revină la parametrii normali în scurt timp – să spunem după prima lună de la trimiterea noului sitemap spre indexare.
Urmărirea backlink-urilor și refacerea lor
Pentru a-i spune motorului de căutare că schimbarea domeniului nu înseamnă două afaceri distincte, trebuie să modifici toate backlink-urile care făceau referire la vechea denumire.
Altfel spus, aceste backlink-uri trebuie modificate pentru a redirecționa traficul către noul domeniu.
Începe prin a modifica profilele de Facebook, Instagram, YouTube sau Google My Business. Nu uita nici de link-urile setate în advertoriale sau în alte articole cu scop SEO.
Refacerea meta-urilor și a conținutului de site
Având în vedere că vei avea noi servicii și/sau produse, precum și un nou public țintă către care te adresezi, este necesar să optimizezi conținutul de site și conținutul de tip meta.
Începe prin realizarea unui keyword research și prin analiza concurenței. Da, acele practici SEO de care fiecare administrator de site trebuie să se ocupe la un moment dat.
Apoi, conform cu noile rezultate, rescrie textele de site și ocupă-te de meta titluri și meta descrieri acolo unde este nevoie.
Mentenanță și planuri noi de optimizare SEO
Chiar dacă ai trecut cu bine de modificarea numelui de domeniu pentru website-ul tău WordPress, munca ta nu se oprește aici.
Trebuie să-ți monitorizezi periodic website-ul și să analizezi lună de lună rapoartele Search Console și Google Analytics.
În plus, ai nevoie de o strategie SEO de lungă durată care să implice publicare de nou conținut și o campanie de backlinking bine gândită. Fii mereu cu un pas înaintea concurenței iar rezultatele nu se vor lăsa așteptate.
Nu uita nici de legătura dintre SEO și Google Ads, precum și de necesitatea unei campanii de marketing prin Google Ads și Facebook Ads în vederea promovării noului domeniu și a noii imagini.
Pare complicat, dar nu este.
Tot ce îți trebuie este un plan. O strategie la care să lucrezi organizat și meticulos. Desigur, ai nevoie și de timp și de ceva pricepere pentru că în SEO experiența îți arată cum poți obține cele mai bune rezultate.
Așa că, dacă ai nevoie de ajutor, nu ezita și scrie-ne. Spune-ne totul despre planurile tale și lasă-ne să participăm la succesul brandului tău în mediul online.
În rest, cu alte sfaturi utile ne revedem pe blog.