Ai trecut cu bine de realizarea tehnică a site-ului WordPress? Dacă ai finalizat cu achiziția domeniului, corelarea lui cu un serviciu de hosting, instalarea unei teme și configurarea ei, înseamnă că ești gata să îți întâmpini clienții pe site.
Dar, după cum poate ai observat și singur din rapoartele Google Analytics și Search Console, traficul pe site se cam lasă așteptat.
Apropo, acum este un moment oportun să înveți cum să:
- Folosești interfața Google Analytics;
- Să urmărești evoluția site-ului cu ajutorul rapoartelor Search Console.
Un website nou va avea mereu probleme în atragerea audienței. Indexarea organică durează și necesită activități de content marketing constante.
Și atunci, cum rezolvi problema traficului?
Ai la îndemână mai multe soluții pentru a promova site-ul tău WordPress.
O parte dintre ele sunt comerciale, iar altele se referă la strategii de optimizare SEO.
Dacă primele implică publicarea de anunțuri online pentru a aduce trafic pe site, celelalte au ca scop afișarea paginilor de site în primele rezultate Google pentru cât mai multe cuvinte cheie.
Care sunt cele mai eficiente metode din aceste categorii de promovare online?
Mai jos o să găsești toate informațiile care să-ți clarifice aceste dileme.
Promovare WordPress prin anunțuri plătite
WordPress este o platformă dedicată blogurilor. Sau, cel puțin așa a intrat în piața platformelor open-source pentru dezvoltarea de pagini web.
În prezent WordPress este folosit atât pentru bloguri, site-uri de prezentare, pagini de vânzare sau magazine online.
Cu toate acestea, cele mai ridicate performanțe le are în prezentarea serviciilor.
Poate fi folosit cu succes și în shopuri online, însă doar atunci când numărul produselor nu este unul prea mare. Modulul WooCommerce are limitările lui din acest punct de vedere.
Așadar, de cele mai multe ori, promovarea WordPress valorifică pagini web cu scop de prezentare.
Se descriu servicii, beneficii, avantaje, oportunități de dezvoltare personală și/sau profesională etc.
Așadar, în acest caz, promovarea este una axată pe imaginea brandului și a serviciilor aferente.
Pe scurt, campaniile de promovare plătite se îndreaptă către sensibilizarea audienței. Către ridicarea nevoii de achiziție și nu către o achiziție directă, așa cum se întâmplă în cazul magazinelor online.
Cum aplici o astfel de promovare?
Postări Facebook și Facebook Ads
Când vrei să crești autoritatea unui brand Facebook este locul cel mai indicat să o faci. Aici găsești o varietate de utilizatori care pot fi foarte bine segmentați în funcție de vârstă, ocupație, geolocație, venituri, interese uzuale etc.
Poți crea o pagină de business în jurul căreia să strângi o nouă comunitate. Pentru asta va fi nevoie să stabilești un plan lunar de postări. Valorifică subiecte de interes din domeniul tău de activitate și evită postările clișeice. Diferențiază-te de competiție și alege mesaje dinamice și interactive.
Pune accent be informare, educare și pe avantajele și beneficiile care reies din serviciile pe care le oferi.
Postează frecvent, însă doar atunci când ai ceva relevant de spus. Menține calitatea ridicată a postărilor și nu îți dezamăgi/plictisi audiența.
În plus, alege promovarea prin Facebook Ads atunci când vrei să punctezi rapid la nivel de imagine. Campaniile de brand awareness se simt în largul lor pe Facebook. Desigur, respectă regulile de publicitate impuse de Facebook și asigură o experiență online care să urmărească așteptările publicului țintă și nu așteptările tale.
Pe Instagram vei lucra cu un public preponderent tânăr. Un public mai pretențios și mai dinamic decât cel de pe Facebook.
Aici va fi mai dificil să strângi o audiență, fie că urmezi rețeta postărilor și story-urilor zilnice sau a reclamelor Instagram Ads.
Află de ce ai interacțiune scăzută în social media și cum să remediezi asta.
Aici, mai mult ca oriunde, contează vizualurile pe care le alegi. Imaginile chiar fac cât 1000 de cuvinte așa că, alege-le inteligent.
Din nou, scopul nu este acela de a urmări o vânzare directă. Ci promovarea brandului și a serviciilor. Vânzarea o să vină ulterior.
O bună idee pentru promovarea site-urilor WordPress pe Instagram o reprezintă asocierea cu un influencer.
YouTube
Pentru site-urile de prezentare WordPress, pentru paginile de vânzare și pentru bloguri, YouTube este o soluție eficientă de promovare.
De la podcasturi la filmulețe de prezentare ale companiei, totul poate fi integrat în platforma WordPress. Iar link-urile către și dinspre YouTube îți vor ajuta site-ul să crească în poziționările organice.
Conținutul video ajută vânzările mai mult decât ai crede.
YouTube Ads este o alternativă interesantă și încă puțin exploatată în piața de la noi. Așa că, îți poți întrepta atenția și către această metodă de promovare, dacă ai resursele potrivite – trebuie să creezi videoclipuri interactive, de calitate și cu impact direct asupra utilizatorilor.
Alte soluții
TikTok crește rapid ca număr de utilizatori și pe piața autohtonă. Forumurile din ariile tale de interes precum și bannerele și anunțurile existente pe blogurile partenere îți pot promova rapid site-ul WordPress.
Important este să rămâi deschis la noi portițe de colaborare. Și să aloci mereu bugete dedicate segmentului de marketing online.
Începe treptat și pe măsură ce rezultatele vin, extinde-ți aria de acoperire. Cu cât ești mai cunoscut, cu atât vinzi mai bine și mai repede.
Puterea brandului face diferența, utilizatorii online fiind mereu în căutarea serviciilor de calitate, în care se pot încrede.
Iar cu cât ești mai prezent pe platformele menționate, cu atât crești mai bine autoritatea imaginii afacerii tale.
Promovare WordPress prin optimizări SEO
Indexarea organică eficientă înseamnă atragerea traficului în mod gratuit. Fără anunțuri plătite, ci prin valorificarea cuvintelor cheie.
Vorbim despre intențiile sau nevoile utilizatorilor care se transformă în căutări concrete în motoarele de căutare.
Dacă în rezultatele oferite în urma căutărilor se află și site-ul tău WordPress, promovarea este garantată. Traficul crește, conversiile sunt și ele în avantajul tău.
Dar, drumul până la obținerea unor poziționări fruntașe în motoarele de căutare este anevoios. Necesită un plan de lungă durată, răbdare și analiza lunară a datelor.
Iată un plan pe care ar fi bine să îl urmezi:
Keyword research și meta texte
Înainte de toate este bine să începi cu o analiză a cuvintelor cheie. Astfel identifici care sunt căutările frecvente din domeniul tău de activitate.
Citește mai multe despre cum faci keyword research în mod corect.
Fă o listă cu toate cuvintele cheie identificate. Apoi, extinde aceste cuvinte pentru a crea interogări de tip long tail.
Nu uita că ai în față persoane și nu roboți. Conținutul tău, chiar dacă va conține cuvinte cheie, se adresează utilizatorilor și nu algoritmilor de indexare.
Plecând de la interogările long tail creează meta titluri și meta descrieri pentru paginile site-ului. Îți recomand să setezi conținut meta în special pentru acele pagini în care textul publicat este mai mic de 300 de cuvinte. Sau, pentru paginile în care nu există conținut optimizat pe cuvinte cheie. În acel caz, meta-urile vor transmite motoarelor de căutare focusul paginilor în cauză.
Conținut optimizat
După ce ai pregătit lista cuvintelor cheie, treci la etapa conținutului de site.
Alege o structură care să permită parcurgerea rapidă a informației. Folosește titluri și subtitluri, inserează imagini, videoclipuri și alte elemente grafice.
Este bine să variezi elementele dintr-o pagină pentru a o face mai dinamică. Desigur, nu uita să incluzi câmpuri call to action pentru a concretiza totul în acțiuni directe.
Ți-am vorbit mai multe despre cum scrii texte ca un profesionist într-un articol separat.
Link-uri utile
Conținutul din site trebuie să fie interconectat. Adică, folosești o structură de link-uri interne care să valorifice și să extindă informația existentă.
În acest mod, utilizatorul va accesa mai multe pagini, așa cum se întâmplă într-un sales funnel.
Scopul este acela de a asigura conversia. Este bine să nu uiți acest aspect când folosești link-urile interne. Îți spun asta pentru a nu direcționa utilizatorul către o pagină care poate influența în mod negativ decizia de achiziție.
Backlink-uri
Link-urile externe, către site-ul tău, sunt extrem de importante. Ele transmit motorului de căutare că paginile web sunt relevante și de interes pentru utilizatorii online.
Asta se întâmplă însă doar atunci când backlink-urile vin de la site-uri dintr-un domeniu de activitate similar cu al tău. Și, de la site-uri mai bine poziționate în indexare decât al tău.
Cum obții astfel de link-uri utile?
O soluție sunt advertorialele plătite. Altă soluție este parteneriatul cu diverse bloguri. Ori, publicarea frecventă pe canalele social media și pe forumurile de interes. La un moment dat, utilizatorii for trimite referințe înspre site-ul tău, atunci când sunt mulțumiți de serviciile găsite.
Oportunități de creștere nelimitate
Că alegi promovarea WordPress prin reclame plătite, sau printr-o strategie SEO, important este să nu renunți.
Evoluția implică atât suișuri cât și coborâșuri. Așa că, învață din lucrurile mai puțin bune și dezvoltă afacerea ta constant.
Un lucru care te poate ajuta în acest sens sunt serviciile de mentenanță WordPress. Ele vor urmări performanța site-ului și vor trasa direcțiile ulterioare de promovare în online.