Bune practici de web design pentru o pagină de produs

web design pentru pagina de produs

Table of Contents

Un magazin online nu este la fel de ușor de gestionat precum un site de prezentare. Succesul în acest caz depășește targetul volumului de trafic. Sau al accesării formularului de contact.

Conversiile în cazul shopurilor online constau în plasarea unei comenzi. Desigur, urmărești un volum de trafic cât mai ridicat, însă scopul este transformarea utilizatorilor în clienți care duc până la final procesul de achiziție.

Rata coșului abandonat este un indicator cu care probabil ești obișnuit. Însă, ai idee care este elementul decisiv atunci când vorbim despre valorificarea fiecărui vizitator?

Dacă te gândești la pagina de produs, atunci ai răspuns bine.

Homepage-ul, reducerile, campaniile lunare și tot conținutul publicat în paginile adiacente redirecționează un volum mare de trafic către pagina de produs.

Așadar, acela este punctul de maximă importanță pentru conversia propriu-zisă.

analiza performanta pagina de produs

Reușește această pagină să convingă și să determine achiziția?

Desigur, pentru a avea răspunsuri relevante la aceste întrebări trebuie să analizezi performanțele lunare ale site-ului tău. Dar, despre importanța mentenanței lunare am vorbit și cu alte ocazii.

Să revenim, așadar, la ale noastre. O pagină de produs care vinde este capabilă să valorifice tendințele moderne de web design. Altfel spus, web design-ul ifluențează în mod direct succesul conversiei.

Hai să vedem care sunt recomandările pe care să le urmezi atunci când te ocupi de web design pentru un magazin online WordPress.

Web design pentru pagina de produs – sfaturi practice

Dacă lucrezi la optimizarea designului și structurii unei pagini de produs este necesar să implementezi secțiuni specifice.

Iată, mai jos, care sunt secțiunile cele mai importante care nu trebuie să lipsească din componența unei pagini de produs. Desigur, tot în continuare o să vedem care sunt tehnicile recomandate în web design pentru aceste elemente.

Află și care sunt cele mai importante 4 pagini ale unui site web.

Culorile brandului

Știm deja că în site-ul tău trebuie să predomine 3 culori – de fapt, cel mai bine ar fi să nu depășești 3 culori în organizarea paginilor web.

Ei bine, pagina de produs trebuie să respecte aceleași reguli. Mai mult, culorile folosite vor extinde manualul de brand și vor avea mereu ca scop evidențierea logo-ului.

Brandul este cel mai important instrument cu care lucrezi. Cu cât ai un brand mai cunoscut, cu atât ajungi să vinzi mai bine și mai mult. Așadar, abordarea în web design pornește de la logo și de la culorile brandului.

Elementele distinctive din pagina de produs pot exitinde aceste culori. Evită-le pe cele stridente sau pe cele care pot fi asociate cu elemente negative.

Și, foarte important, nu încerca să schimbi rețeta succesului. De regulă utilizatorii sunt obișnuiți cu anumite elemente grafice și se așteaptă să le regăsească în același fel, indiferent de site-ul accesat.

web design culori pagina de produs

Spre exemplu, cu toții știm că link-urile sunt semnalizate prin culoarea albastră. Un link care va avea altă culoare s-ar putea să nu își atingă scopul.

Ei bine, la fel se întâmplă și cu toate culorile specifice paginii de produs: cele folosite pentru butonul de adaugă în coș, pentru semnalizarea ofertelor sau pentru headline-urile aferente secțiunilor din pagina noastră.

Iată cum să obții armonizarea culorilor pentru website-ul tău.

Focus pe produs

Pagina de produs este cu și despre produs.

Cum este și de așteptat, utilizatorul care o accesează are o intenție destul de clară: o posibilă achiziție.

Așadar, focusul în această pagină trebuie să fie produsul și nu alte elemente.

Urmând intenția de achiziție a utilizatorului, produsul trebuie să fie bine descris și bine portretizat. Pe scurt, fără a fi nevoie să aplice scroll după scroll utilizatorul trebuie să obțină toate detaliile de care are nevoie în cel mai scurt timp posibil.

Iar când vorbim despre detalii esențiale, ne gândim la:

  • Imagine / imagini descriptive;
  • Videoclip (opțional) de prezentare;
  • Descrierea produsului și/sau a brandului;
  • Specificații tehnice sau caracteristici sub formă de listă;
  • Preț cu sau fără ofertă;
  • Buton de comandă;

Galeria media

Așa cum am spus, imaginea produsului își are importanța sa. De fapt, în web design se optează pentru un raport de peste 70% din întreaga pagină.

Așadar, galeria media trebuie să aibă o poziție centrală în pagina de produs. Imaginiile să fie mari și clare, produsul să fie bine conturat, fără filtre care să denatureze imaginea sa reală.

De regulă se alege afișarea unei imagini principale, cu posibilitatea deschiderii uneia în care se pot observa și mai multe detalii (funcționalități de tip zoom in și zoom out).

Cel mai bine ar fi să alegi imagini cu fundal alb și galeria media să fie sub forma unui carusel de imagini, cu derulare intuitivă atât în navigarea pe mobil cât și pe desktop.

galeria media poze produs

Desigur, galeria nu trebuie să afecteze alte funcționalități ale site-ului, iar pozele nu trebuie să intre peste alte elemente constructive și de interes. De exemplu, prețul și butonul de comandă trebuie să fie mereu vizibile, indiferent de modul în care utilizatorul alege să deruleze pozele, sau să folosească galeria din pagina de produs.

Află și importanța conținutului video pentru brandul tău.

Descrierea produsului și specificațiile / caracteristicile

Imediat sub imagine și sub galerie se poate afișa descrierea produsului. Aceasta trebuie să fie una de calitate și optimizată din punct de vedere SEO.

Designerul web are mai multe opțiuni. Poate implementa taburi în care utilizatorul poate alege dacă citește descrierea sau lasă un review. Însă, această funcționalitatea este ușor învechită și poate cauza pierderea conversiilor.

Cea mai bună soluție este încadrarea descrierii cu alte elemente din pagină. De exemplu, în partea stângă a paginii poate fi afișată descrierea, iar în partea dreaptă, pe coloana corespondentă, pot fi listate caracteristicile tehnice ale produsului.

În organizarea paginii de produs este importantă alinierea elementelor constructive. Pagina are armonia sa proprie, fiecare secțiune având rolul său bine delimitat.

Prețul și/sau oferta

Denumirea produsului, codul său unic și prețul trebuie să fie la fel de vizibile precum pozele și galeria media.

În web design, soluția cea mai populară pe care o găsim la cele mai populare shopuri online este cea în care prețul este afișat în dreapta produsului/pozelor cu acesta.

Prețul trebuie să aibă o dimensiune suficient de mare cât să compenseze cu  dimensiunea imaginilor din pagină. Dacă există o reducere, aceasta trebuie să fie vizibilă: atât prețul vechi, cât și procentul discountului asigurat.

afisarea pretului in pagina de produs

Mare atenție: prețul trebuie să fie vizibil fără ca utilizatorul să fie nevoit să dea un scroll în pagina de produs.

Butonul de call to action

Care este principalul call to action în pagina de produs?

Desigur, butonul de comandă.

La fel ca prețul, acesta trebuie să fie vizibil în prima parte a paginii. El are, de regulă, aceeași dimensiune ca prețul și se află imediat lângă sau sub acesta. De fapt, cele două elemente sunt indispensabile și nu se afișează separat în pagina de produs.

Un design de pagină eficient va pune accent pe preț și pe buntonul de comandă și va încerca să direcționeze utilizatorul către aceste secțiuni care vizează în mod direct conversia și finalizarea ei.

Recenziile

Ca web designer, dacă lucrezi la pagina de produs a unui magazin online, este bine să iei în calcul integrarea recenziilor.

Acestea au un rol esențial în convingerea utilizatorilor. Părerile altor clienți cresc încrederea în produse și în brand.

recenziile care cresc vanzarile

În plus, recenziile reprezintă conținut care crește scorul SEO general al paginii.

Cel mai bine este să integrezi rubrica recenziilor în partea inferioară a paginii de produs. Încearcă să soliciți cât mai puține date din partea celor care doresc să lase comentarii. În plus, solicită recenzii din partea clienților care au finalizat achiziția – poți dezvolta un sistem de emailuri prin care să oferi bonusuri pentru cei care sunt de acord să acorde recenzii detaliate.

Up sale și cross sale

Pagina de produs este locul în care poți crește valoarea comenzii.

Sub imagini, preț, butonul de comandă și descrieri poți lăsa recomandări de produse asociate, de produse asemănătoare sau de accesorii compatibile.

În plus, poți afișa un contor de preț care să semnalizeze valoarea pe care utilizatorul o are de atins până să obțină transportul gratuit, sau reducerea globală pe toată comanda.

În web design poți folosi sidebarul site-ului pentru a afișa aceste elemente. Sau, poți introduce secțiuni de up și cross selling  imediat sub descrierea produsului.

Acestea sunt elementele cele mai importante care intră în structura paginii de produs.

Tehnicile tale de web design trebuie să le fructifice și să le valorifice potențialul pentru a avea un număr cât mai ridicat de conversii.

Ai și alte ghiduri utile în blogul ServHost. Și dacă ai nevoie de ajutor pentru proiectul tău online, nu ezita și contactează-ne.

Dăm startul afacerii tale online?

Despre Ninel Decu

Sunt tatăl a doi copii, autor de cursuri online, mentor, iar împreună cu soția mea am fondat în 2008 compania SERVHOST. În 2023 am depășit bariera de 1000 de clienți activi, în cadrul companiei SERVHOST. Sunt autorul a două cursuri online: ”Primii pași în WordPress” și “Cum să creezi un Funnel de Vânzare de la 0”. Ambele mi-au generat vânzări de câteva mii de EURO.