În sfârșit, ai reușit să-ți integrezi blogul pe propriul site de prezentare! Te simți ca și cum ai fi făcut primii pași pe Lună. Fericit, dar copleșit.
Printre multe alte obiective pe care sigur le-ai planificat, unul dintre cele mai importante este atragerea traficului. Știm cu toții că un volum de trafic bun, direcționat corect, se transformă în conversii. La sfârșitul zilei, asta contează.
Până la urmă, prin intermediul traficului reușești să faci bani din blog.
Însă tu îți dorești să crești volumul de trafic pe blog încă din prima lună.
Oare cum vei reuși să atragi un număr cât mai mare de oameni pe blog? Procesul nu pare chiar floare la ureche. Însă nu e imposibil.
Nu-ți face griji. Suntem aici, pregătiți cu sfaturi utile pentru ca blogul tău să aibă audiența și traficul pe care-l merită.
În primul rând, îți urăm bun venit în vasta lume a blogging-ului. Și, în al doilea rând, să trecem la treabă!
Cum să crești volumul de trafic pe blog din prima lună
Sunt multe metode prin care poți avea un volum de trafic bun pe blog încă din prima lună de lansare.
Însă, pentru a avea rezultate bune, ține cont că trebuie să-ți cunoști foarte bine nișa pe care vei scrie. Indiferent de domeniu, asigură-te că faci un research serios de fiecare dată când te apuci să redactezi articole pe blog.
Învață, așadar, cum să faci keyword research.
Dacă îndeplinești această regulă, îți vei construi o reputație bună în mediul online și utilizatorii te vor căuta pentru a-ți citi articolele. Acest aspect te va ajuta foarte mult pe termen lung.
Hai să aflăm ce ne interesează, de fapt. Cum faci să crești volumul de trafic din prima lună?
Fii atent la Google Analytics
Înainte de toate, pentru a-ți atinge obiectivele, trebuie să fii atent la datele din Google Analytics. O să spui că blogul tău e nou, așa că nu ai date pe care să le monitorizezi și cu ajutorul cărora să afli ce-i place audienței.
Ai dreptate. Însă blogul tău este integrat pe site-ul de prezentare al business-ului tău. Ce-ți confirmă acest fapt? Că ai niște date pe care le-ai putea folosi să-ți construiești o strategie de conținut. Așa că îți repetăm: fii atent la Google Analytics. Analizează articolele cele mai accesate, precum și timpul petrecut în pagini. Nu uita să ai în vedere locațiile care generează traficul sau dispozitivele folosite de publicul tău țintă.
Află și care sunt cei mai importanți indicatori pe care să-i urmărești în Google Analytics.
Social media
Atunci când faci ceva nou, dă sfoară în țară! Evident, ne referim la noul tău blog. Informează utilizatorii că, de acum încolo, pot citi articole de calitate, bine documentate, pe domeniul tău.
Postează pe toate rețelele sociale pe care ai conturi. Cu ajutorul acestora, poți redirecționa mult trafic din social media pe blog și astfel, vei avea parte și de conversii.
Acest lucru se aplică ori de câte ori faci o postare pe blog. Îți recomandăm să faci de fiecare dată o postare pe care s-o adaptezi în funcție de platforma pe care postezi. Astfel, vei ajunge la mai multe categorii de public.
Uite cum îți promovezi afacerea pe Facebook cu buget redus.
Content is king
Ai citit și auzit peste tot asta. Dar să nu crezi că își pierde semnificația. Mai ales în contextul nostru.
Cum spuneam mai sus, pentru rezultate foarte bune (și volum de trafic satisfăcător), trebuie să scrii articole bine documentate, clare, concise, și mai ales relevante, care să aibă legătură cu nișa ta.
Și, poate unul dintre cele mai importante aspecte, crează un plan editorial pentru blog și urmează-l cu sfințenie. Și postează des. Asta nu înseamnă că trebuie să postezi câte 5 articole pe zi și să anunți pe Facebook de fiecare dată, de exemplu. S-ar putea să îndepărtezi utilizatorii.
Nu uita că pe blog poți dezvolta și un sales funnel eficient.
Titluri atractive pentru articole de note 10
Probabil știi că, oricât de bine ai scrie un articol și oricât de bine documentat ar fi acesta, dacă nu ai un titlu bun e ca și cum ai oferi un cadou fără să-l ambalezi. Învață să creezi titluri care să atragă cititorii.
Și nu, nu îți recomandăm să scrii titluri de tip clickbait. Da, în felul acesta vei atrage utilizatorii pe blogul tău. Însă când vor vedea că au dat click pe ceva ce nu le împlinește așteptările, îi vei pierde definitiv.
În plus, nu uita că introducerea și concluzia reprezintă cele mai importante secțiuni ale articolelor tale. Așadar, valorifică-le în cel mai inteligent mod posibil.
Nu uita de SEO
SEO este un element foarte important de luat în calcul atunci când vorbim de orice fel de conținut, fie că discutăm de crearea unui funnel sau orice altceva ce are în vedere atragerea traficului.
E simplu: dacă ai un blog optimizat SEO, vei avea și un volum de trafic bun deoarece Google îți va indexa mult mai rapid conținutul și, dacă îl consideră valoros, îl va afișa sus de tot în SERP. Și toate acestea, organic. Fără să fie nevoie de un anumit buget pentru promovare.
Dacă nu apelezi la SEO, Google va considera că articolele tale nu sunt de interes și nu le va afișa atunci când utilizatorii fac anumite interogări. Așa că fii atent la meta titluri, meta descrieri, focus keyword precum și variații ale cuvintelor cheie de bază.
Scrie articole tip listă
Dacă ești la început de drum cu blogul, articolele de tip listă prind foarte la public. Nu uita să adaptezi acest tip de articole la nișa ta.
Desigur, include în planul editorial subiecte de tip evergreen. Adică, subiecte care rămân de actualitate pentru mai mult timp. Astfel, conținutul tău va fi unul de calitate pentru cititori.
Fii activ
Încearcă să cunoști mai bine comunitatea din care faci parte și fii activ. Comentează pe blogurile din domenii similare și etichetează-le site-ul în articolele tale. În acest fel ambele părți vor avea de câștigat.
În plus, desfășoară o strategie de link building care să fie în avantajul blogului tău.
Optimizează-ți blogul și creează o versiune mobilă
Viteza de încărcare reprezintă un factor foarte important pentru creșterea volumului de trafic. Și cum attention spam-ul s-a diminuat în ultimii ani din ce în ce mai mult, utilizatorii nu vor aștepta mai mult de câteva secunde (sub 3) ca pagina să se încarce.
Dacă nu ai idee care este viteza cu care se încarcă articolele pe blogul tău, îți sugerăm să folosești Google Page Speed Insights. Vei vedea exact care este viteza de încărcare și dacă este nevoie să schimbi ceva la acest capitol.
Încă ceva: ai grijă ca blogul tău să fie responsive. Majoritatea utilizatorilor folosesc mobilul într-o proporție mult mai mare decât PC.
Dacă ai nevoie de ajutor, nu uita că specialiștii ServHost te pot ajuta cu ședințe de consultanță pentru business-ul tău și cu soluții de hosting și mentenanță pentru blogul și site-ul tău.
Spor la implementat!