Ce greșeli să nu mai faci atunci când creezi un landing page

Despre greșelile din landing page

Table of Contents

Chiar și înainte de a avea și problema pandemiei pe cap, discutam foarte des despre cum putem atrage mai mulți clienți în paginile website-urilor noastre.

Fie că vorbim despre site-uri WordPress de prezentare, ori de shopuri online, totul se rezumă la trafic. Desigur, discuția este ceva mai amplă. De ce? Pentru că traficul atras trebuie valorificat. Adică, el trebuie transformat în clienți. Doar din acest punct te poți gândi la profit sau la creșterea vânzărilor. Sau chiar la strategii de marketing dedicate așa cum sunt, de exemplu, cele de cross selling sau up selling.

Și, de când cu pandemia, lucrurile în online s-au complicat și mai mult. Competiția e mai numeroasă, investițiile în promovarea plătită au crescut și totul în timp ce vânzările fie au stagnat, fie au scăzut.

Ce-i de făcut?

În primul rând, să nu te dai bătut.

Există soluții diverse pe care le poți aplica pentru a-ți susține businessul. Iar implementarea unui landing page se numără printre ele.

Despre când este recomandat să creezi o pagină de vânzare pentru website-ul tău ți-am vorbit într-un articol anterior.

Așa că, în articolul de astăzi o să vorbim mai multe despre greșelile pe care ar trebui să le eviți atunci când publici și promovezi un landing page. Asta pentru a avea rezultate mai bune, într-un timp mai scurt. Știu, sună bine, deși vei avea ceva de furcă pe parcurs.

Înainte de toate: ce să știi până să creezi un landing page

Cât de bine îți cunoști afacerea? Dar nevoile publicului țintă?

Cu aceste două întrebări trebuie să pornești la drum. Mai ales acum, când avem și contextul dat de pandemia Covid-19.

Chiar dacă știai foarte bine care este profilul de business și obiectivele sale, alături de profilul buyer-persona al publicului țintă, eu îți recomand să-ți refaci toate calculele.

Comportamentul utilizatorilor s-a modificat în ultima perioadă. Preferințele acestora diferă, la fel și interesul pentru produsele achiziționate din mediul online.

Așadar, analizează segmentul de piață către care te adresezi. Poți să-ți diversifici produsele, ofertele și serviciile? Dacă o vei face, vei ajunge la mai mulți clienți?

Sau, putem merge chiar mai departe de atât. Poți renunța la o parte dintre produsele și serviciile pe care le oferi în prezent? Dacă o faci, economisești suficient capital astfel încât să poți promova noi direcții prin care să urmezi intențiile de achiziție ale publicului tău țintă?

Este foarte important să cunoști aceste lucruri și să iei deciziile potrivite. Pentru că doar în acest fel poți ajunge să creezi un landing page capabil să vândă eficient.

Greșeli pe care să nu le mai faci într-un landing page

Să zicem că ai decis să creezi o pagină de vânzare pentru website-ul tău WordPress.

Și ai trecut la implementarea ei. Ai deja o structură, te-ai apucat de scris textul de site sau ai apelat la serviciile unui copywriter.

Cel mai probabi, vei face greșeli. Asta se va întâmpla oricât de organizat ai fi. Să recunoaștem, nimeni nu este perfect, iar greșelile fac parte din activitățile noastre zilnice. Important este să învățăm din ele pentru a lucra mai eficient.

Iar, în cazul unui landing page, experiența m-a învățat să evit următoarele greșeli care opresc vânzările.

Un singur landing page pentru toate campaniile mele

Ți-am spus deja despre importanța unui studiu de piață. Și despre înțelegerea publicului țintă.

Greșeala pe care o faci de fiecare dată când atragi trafic pe un landing page? Folosești același landing page pentru toate categoriile de interes.

Asta înseamnă un singur lucru: nu te-ai prins că nu te adresezi unui singur public țintă.

De fapt, produsele sau serviciile tale se duc, targetat, către o serie de profiluri ale potențialilor clienți.

Trebuie să trezești nevoi prin mijloace diferite, conform cu aceste particularități diferite pe care publicul țintă le poate avea. Altfel spus, ai nevoie de conținut diferit. De strategii de marketing și de persuasiune diferite în funcție de ceea ce vinzi și, mai ales, de cui vinzi.

Așadar, creează mai multe pagini de vânzare. Promovează-le prin reclame Google sau anunțuri Facebook diferite, conform cu segemente de public bine delimitate.

Vei vedea, așa o să vinzi mult mai eficient. Și mai mult.

Prea mult text

Când vrei să vinzi, ai tendința să spui prea multe. Să dai tot ce poți pentru a convinge. De multe ori, exagerezi. Și incluzi prea mult text în pagina ta de vânzare.

Din păcate, când faci asta, plictisești. Și publicul țintă va alege să sară peste secțiuni din textul tău. Poate chiar peste câmpuri call to action. Și așa ajungi să pierzi conversii.

De aceea este important să scrii dintr-o perspectivă de copy și nu de conten textul landing page-ului. Apropo de asta, vezi care-i diferența dintre un copywriter și un content writer.

Apoi, folosește imagini și alte elemente grafice pentru a avea un conținut dinamic, plăcut vizual și care permite parcurgerea rapidă a informațiilor.

Aici chiar trebuie să transmiți multe lucruri prin cât mai puține cuvinte și imagini.

Prea multă informație

Continuând ceea ce am spus deja, prea multă informație chiar nu te ajută.

Chiar dacă o pagină de vânzare dă mură-n gură ea trebuie, în același timp, să sensibilizeze. Să prezinte, mai degrabă avantaje și nu aspecte comerciale.

Altfel spus, ai nevoie să ridici nevoia achiziției înainte de a vinde un produs sau un serviciu.

Recomandarea mea? Păi, pornește de la o problemă reală a publicului țintă. O exploatezi și mai apoi oferi soluția ta pentru rezolvarea ei.

Culori neinspirate

Landing page-ul trebuie să ofere cea mai bună experiență online. Adică, o navigabilitate securizată și intuitivă.

Utilizatorul care accesează pagina trebuie să știe rapid ce are de făcut. Și despre ce e vorba în pagina respectivă.

Așa că, alege culorile cât mai inspirat. Nu exagera cu prea multe și nu folosi culori care pot avea un impact psihologic negativ. Încearcă să respecți manualul de brand și să inserezi culori care să favorizeze contrastul dintre background și text sau dintre text și butonul call to action.

Nu uita, keep it simple pentru ca orice utilizator să știe exact ce are de făcut.

Testul bunicii

Un test care te va ajuta să înțelegi mai bine eficiența landing page-ului este cel pe care îmi place să-l numesc testul bunicii.

Stai liniștit, e foarte simplu. Doar întrebă-te: dacă o bunică ar accesa pagina, ar înțelege despre ce e vorba? Ce vinzi tu acolo și, mai ales, cum produsele și serviciile tale vor avea un rol în a rezolva o problemă sau o nevoie punctuală?

Dacă nu consideri că e totul clar, atunci e nevoie să mai schimbi câte ceva.

Întrebarea eu ce trebuie să fac?

După ce te-ai asigurat că informația poate fi înțeleasă, trebuie să te întrebi dacă utilizatorul știe ce are de făcut.

Și, privește totul cât mai obiectiv posibil.

Pune-te în locul potențialului client care accesează pentru prima dată pagina de vânzare.

Știi exact ce ai de făcut pentru a duce la bun sfârșit achiziția?

Ai toate datele la îndemână? Ai deplină încredere în procesul de achiziție?

Și, tu ai cumpăra de pe un landing page ca al tău?

Ceea ce oferi tu, poate fi oferit de oricine altcineva. Și chiar dacă ești unic pe piață, tot nu trebuie să te consideri așa.

Trebuie să oferi un plus valoare. De ce clientul ar cumpăra de la tine și nu de la competitorii tăi?

Folosește testimoniale (reale, nu fake), oferă garanții și identifică principalele temeri ale publicului țintă.

Ce ar trebui să ții minte la final de articol

Am vorbit destul de mult despre greșelile unui landing page. Ce trebuie să reținem în acest punct?

Că nevoia publicului țintă dictează toată strategia ta de marketing online. Ea îți va spune dacă ai nevoie de o abordare SEO pentru website-ul tău WordPress, sau de crearea unui landing page care să-ți susțină vânzările.

Apoi, dacă implementezi un landing page, nu trebuie să te abați de la câteva reguli simple:

  • Urmează intențiile și nevoile publicului țintă;
  • Prezintă avantajele înainte de a evidenția partea comercială;
  • Asigură-te că ai informații clare și fiecare utilizator știe exact ce e de făcut pentru a finaliza achiziția;
  • Folosește conținut dinamic și nu exagera cu prea multe informații;
  • Oferă elemente prin care să te distingi de competiția ta.

La final, mai am o singură recomandare: testează.

Aplică teste pentru landing page-urile tale. Vezi ce funcționează bine și ce ar mai putea fi îmbunătățit. Nu există o rețetă a succesului și fiecare campanie de promovare e diferită, așadar va avea atât o implementare personalizată cât și un rezultat specific. 

În rest, ne revedem pe blog și, desigur, discutăm mai multe despre proiectele tale dacă alegi să folosești formularul de contact.

Dăm startul afacerii tale online?

Despre Ninel Decu

Sunt tatăl a doi copii, autor de cursuri online, mentor, iar împreună cu soția mea am fondat în 2008 compania SERVHOST. În 2023 am depășit bariera de 1000 de clienți activi, în cadrul companiei SERVHOST. Sunt autorul a două cursuri online: ”Primii pași în WordPress” și “Cum să creezi un Funnel de Vânzare de la 0”. Ambele mi-au generat vânzări de câteva mii de EURO.