Ghid de optimizare WordPress cu temă predefinită sau gratuită

optimizare wordpress tema gratuita

Sumarizare articol

Ai un site WordPress cu temă predefinită și nu ești mulțumit de performanțele lui? Chiar dacă ai ales o temă WordPress gratuită, nu trebuie să îți faci griji. O poți optimiza rapid pentru a-i îmbunătăți performanțele și pentru a crește numărul utilizatorilor care îți accesează paginile web.

Însă, pentru a obține poziționări mai bune în rezultatele Google, ai nevoie de o mică analiză. În mod tradițional, vorbim despre un audit SEO aplicat temei WordPress.

Dar, pentru ca rezultatele să fie relevante, nu doar tema și performanța tehnică a site-ului trebuie verificate.

Este important ca auditul să conțină și informații despre conținutul publicat în mediul online. Doar așa vei ști exact care sunt motivele pentru care volumul traficului nu este cel așteptat. Și, doar așa vei putea decide care sunt optimizările SEO de care website-ul tău WordPress are nevoie cu adevărat.

Într-un articol recent publicat am vorbit despre 10 optimizări rapide pe care le poți aplica. Acela este un ghid mai general, cu recomandări pentru o categorie diversă de pagini web.

Dacă folosești WordPress și ai instalat o temă gratuită, iată ce trebuie să verifici:

Auditul pentru site WordPress cu temă predefinită

O temă predefinită sau gratuită se diferențiază de una plătită prin limitările sale. Nu poți extinde funcționalități de bază decât cu ajutorul plug-in-urilor sau modulelor WordPress și nu ai multe opțiuni de personalizare puse la dispoziție de tema instalată.

Pe scurt, lucrezi cu ce ai. Orice modificare a temei implică costuri și muncă considerabilă.

imbunatatire wordpress tema predefinita

Așadar, pentru a verifica tema și performanțele ei, e bine să te uiți după:

  • Design și template – designul paginilor și template-ul lor trebuie să fie unul modern. Alege teme simple, cu elemente de tipografie axate pe lizibilitate și care valorifică culorile brandului tău. Optează pentru elemente de meniu și header care să îți pună în valoare produsele sau serviciile.
  • Funcționalități responsive – asigură-te că tema își păstrează funcționalitatea indiferent de device-ul folosit. Desigur, alege o temă WordPress bine optimizată pentru navigarea pe mobil, indiferent de rezoluția ecranelor sau sistemele de operare utilizate.
  • Viteză de încărcare și raport de performanță – tema pe care o alegi trebuie să se încarce repede atât în navigarea pe desktop cât și în cea pe mobil. Cu cât mai repede cu atât mai bine. Verifică performanța temei rulând un audit prin intermediul Google Lighthouse sau Page Speed Insight.
  • Funcționalități preinstalate – tema pe care o alegi trebuie să îți răspundă unor cerințe punctuale. Asigură-te că funcționalitățile predefinite te pot ajuta să implementezi paginile web pe care ți le dorești.
  • Suportul dezvoltatorilor – instalează teme WordPress care beneficiază de update-uri și suport din partea dezvoltatorilor. Altfel, vei ajunge în scurt timp să alegi o altă temă, capabilă să ruleze toate modulele și plug-in-urile pe care le dorești.
  • Compatibilitatea cu plug-in-urile populare –desigur, verifică compatibilitatea temei WordPress cu toate plug-in-urile pe care urmează să le folosești. O temă care nu este actualizată și bine optimizată nu va rula în mod corect anumite module.

Optimizări și bune practici pentru teme WordPress gratuite

După ce ai făcut analiza recomandată și după ce ai instalat tema și ai publicat conținutul de site este timpul să vorbim și despre optimizări.

Și dacă citești aceste rânduri, sunt sigur că ești nemulțumit de procentul conversiilor și de numărul utilizatorilor care îți accesează site-ul.

Date despre volumul de trafic și performanțele organice și/sau plătite ale paginilor web găsești analizând rapoartele Search Console și Google Analytics.

Hai să vedem cum poți crește rapid aceste cifre!

Folosește doar plug-in-uri esențiale

Așa cum ți-am spus deja, este recomandat să folosești cât mai puține plug-in-uri.

De ce?

Pentru că fiecare modul și plug-in mai adaugă timpi de încărcare site-ului tău. Pe scurt, modulele scad performanța paginilor web, ceea ce înseamnă că afectează în mod negativ indexarea organică.

În plus, extensiile pot reprezenta porți de vulnerabilitate în special atunci când nu primesc actualizări din partea dezvoltatorilor. Află cum să nu te dai bătut când ai site-ul virusat.

Așadar, folosește doar acele plug-in-uri care îți sunt esențiale.

cat mai putine pluginuri

În plus, verifică modulele instalate și vezi care dintre ele au timpi de încărcare crescuți. Fă o listă și elimină extensiile care fac mai mult rău decât bine. Caută alternative și menține toate personalizările la un minim necesar pentru a avea un site care se încarcă rapid.

Renunță la elementele de design dinamic

Temele WordPress gratuite vin, de cele mai multe ori, preinstalate cu o mulțime de elemente interactive. Slider de imagini, floating bar, elemente grafice care reacționează atunci când cursorul mouse-ului se află în apropiere și multe altele.

Chiar dacă aceste elemente îți pot lua ochii este bine să știi că ele îngreunează considerabil încărcarea paginilor web. Astfel, poți ajunge în situația în care site-ul tău sacadează la fiecare scroll pe care utilizatorul îl face pentru a naviga în pagină.

Îți recomand să dezactivezi toate elementele grafice interactive. Păstrează un design curat, simplu, în cel mult trei culori. Valorifică brandul și pune accent pe logo și pe particularitățile prin care site-ul tău se diferențiază de ale concurenței.

Utilizatorii trebuie să găsească rapid informația de care au nevoie. Ei nu trebuie să fie întâmpinați de tot felul de artificii grafice care pot distrage atenția de la conversia propriu-zisă.

Citește și despre ultimele tendințe în web design.

Configurează doar funcționalitățile de bază ale temei

Așadar, ca o concluzie pentru cele deja spuse, este bine să configurezi doar funcționalități de bază.

Păstrează-le inactive pe restul. Nu doar că vei obține un site cu încărcare rapidă, dar vei puncta și la nivel de experiență virtuală.

Pe scurt, vei asigura o navigabilitate intuitivă, capabilă de a urma intențiile / nevoile comerciale ale publicului țintă.

Astfel, tot conținutul de site se va construi în jurul serviciilor sau produselor oferite. Ceea ce înseamnă că procentajul conversiilor va crește rapid.

Instalează un certificat SSL

Site-ul tău trebuie să aibă instalat un certificat SSL. Este modul prin care spui algoritmilor de indexare că website-ul tău WordPress oferă informații în mod securizat.

Că datele personale ale utilizatorilor sunt protejate și că nu există vulnerabilități de securitate în fișierele existente pe serverul prin care se asigură serviciile de găzduire.

instaleaza certificat ssl

Prezența certificatului SSL este semnalată prin iconița verde, sub forma unui lacăt, afișată lângă adresa site-ului tău din browserul web folosit.

Ramifică site-ul pe cuvinte cheie

Chiar dacă tema predefinită este limitată din punctul de vedere al funcționalităților propuse, asta nu înseamnă că site-ul tău nu poate fi adus printre primele rezultate Google.

Pentru a obține o indexare organică eficientă pe cât mai multe cuvinte cheie de interes îți recomand să îți ramifici site-ul. Pe scurt, creează un sitemap care să conțină link-uri pe toate cuvintele cheie pentru care îți dorești primele poziții din SERP.

Apoi, implementează totul. Publică paginile respective și creează conținut adecvat, unic și original. Stabilește un sistem de link-uri interne prin care toate paginile tale sunt interconectate și nu uita să folosești câmpuri call to action cu scop de conversie.

Desigur, trimite sitemapul către indexare în Search Console pentru a putea urmări evoluția traficului organic.

Setează conținut meta

Să ai un sitemap bine ramificat nu este totul. Ai nevoie de un keyword research eficient realizat.

Construiește o listă de cuvinte cheie principale. Apoi, extinde această listă și adaugă cuvinte cheie adiționale sau derivate. Toate acestea te vor ajuta să creezi acel content semantic apreciat de Google și algoritmii săi de indexare.

La final, valorificând research-ul de cuvinte cheie, creează meta titluri și meta descrieri. Folosește conținutul meta pentru acele pagini sărace în conținut de site.

Optimizează conținutul de site

După implementarea meta-urilor reia lista cuvintelor cheie stabilită anterior.

Și folosește-o pentru a optimiza textul de site.

Scrie headline-uri și subheadline-uri care conțin cuvinte cheie principale și adiționale. Folosește liste, tabele, infografice și videoclipuri care să restructureze paginile cu mult conținut de tip text.

optimizeaza continutul de site

Scrie în paragrafe scurte, cu adresare directă și empatică, conform cu profilul de buyer persona.

Solicită ajutorul unui programator

Când folosești o temă WordPress gratuită sau predefinită vei avea nevoie de ajutor pentru optimizarea codului sursă. După cum ți-am spus, funcționalitățile sunt limitate și atunci fiecare modificare se face manual.

Mai mult, un programator va ști ce să optimizeze pentru ca viteza de încărcare să fie una în avantajul tău.

De preferat ar fi să ceri sfatul unui specialist înainte de a alege tema WordPress. El îți va spune dacă este potrivită pentru nevoile tale, sau dacă este nevoie să îți continui research-ul.

Mentenanță lunară

Dacă vrei să îți atingi obiectivele munca ta nu se oprește după publicarea site-ului în mediul online.

Ai nevoie de mentenanță WordPress lunară. În acest fel o să identifici în timp util eventualele erori de indexare. În plus, poți avea o statistică corectă în ceea ce privește traficul pe site și conversiile pe paginile comerciale.

Desigur, plecând de la datele strânse vei putea aplica soluțiile de optimizare potrivite pentru website-ul tău care folosește o temă WordPress predefinită.

Dăm startul afacerii tale online?

Despre Ninel Decu

Sunt tatăl a doi copii, autor de cursuri online, mentor, iar împreună cu soția mea am fondat în 2008 compania SERVHOST. În 2023 am depășit bariera de 1000 de clienți activi, în cadrul companiei SERVHOST. Sunt autorul a două cursuri online: ”Primii pași în WordPress” și “Cum să creezi un Funnel de Vânzare de la 0”. Ambele mi-au generat vânzări de câteva mii de EURO.